خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/10/05 - 14:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کریمی قدوسی:

علت عدم شرکت ایران در رای گیری برای صدور قطعنامه علیه میانمار به مجلس گزارش شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه علت عدم شرکت ایران در رای گیری برای صدور قطعنامه علیه میانمار را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش دهد.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص عدم شرکت نماینده ایران در سازمان ملل در رای گیری صدور قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه حکومت میانمار، اظهار داشت: نماینده ایران در سازمان ملل متحد از دستور کار همه نشست ها مطلع است و اصل بر این است که کرسی نمایندگی ایران هیچ وقت خالی نباشد، لذا جا دارد از وزیر خارجه بپرسیم که چرا در چنین رای گیری مهمی که پرچم مقابله با ظلم نسبت به مسلمانان میانمار را ایران برافراشته، در این روز حساس نماینده ایران روی کرسی خود حضور ندارد و در رای گیری شرکت نمی کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دلیل قانع کننده‌ای دارند، وزارت خارجه پس از گرفتن گزارش از نماینده ایران در سازمان ملل متحد بایستی گزارشی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارئه دهد و قطعا وزیر خارجه را به دلیل این موضوع مورد سوال و تذکر قرار می دهیم.



براساس این گزارش، مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای از دولت میانمار خواست به عملیات نظامی خود علیه مسلمانان روهینگیا خاتمه دهد. همچنین در این قطعنامه از آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان درخواست شده است نماینده ویژه ای برای میانمار تعیین کند.



این قطعنامه با ۱۲۲ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع به تصویب رسید. علاوه بر میانمار کشورهای چین، روسیه، کامبوج، لائوس، فیلیپین، ویتنام، بلاروس، سوریه و زیمبابوه به این قطعنامه رای منفی دادند. ایران نیز از جمله کشورهایی بود که در این رای گیری شرکت نکرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 224791
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار