خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/26 - 17:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
دهقانی فیروزآبادی:

عربستان و امارات پول نفت را در جهت بی ثبات کردن کشورهای منطقه استفاده می‌کنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:امارات و عربستان  در زمین غرب بازی می کنند و بی ثباتی در منطقه را دامن می زنند.

کمال دهقانی‌فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به انتقال قدرت در سودان و تحولات منطقه گفت:کشورهای مانند امارات و عربستان ،کشورهای مردم‌سالاری به حساب نمی آیند،آنها کشورهای وابسته هستند.



وی افزود:متاسفانه در ساله های گذشته هرچقدر که در منطقه پول خرج کردند؛،به جز نکبت،ویرانگری و غارت نتیجه ای نداشته است؛چه در  عراق و سوریه با کمک هایی که به  داعش کردند؛ همچنین در افغانستان و پاکستان و ائتلاف علنی که تشکیل داده و بمبارانی که  علیه مردم بی دفاع  یمن انجام دادند.



کشورهای مرتجع منطقه هنوز  به بلوغ سیاسی لازم نرسیده اند



نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه کشورهای مرتجع منطقه مانند عربستان و امارات به بلوغ سیاسی لازم برای تعیین تکلیف و دیکته کردن استراتژی به کشورهای دیگر نرسیده اند؛در حقیقت پول زیاد نفت دارند و این پول را در جهت بی ثبات کردن کشورها استفاده می‌کنند.



بیشتر بخوانید:





 



امارات و عربستان  نقشه‌های صهیونیست ها و آمریکا را پیاده می کنند​



وی با تاکید براینکه برخی کشورهای عربی منطقه سیاست‌های آمریکا و غرب را دیکته می کنند،تصریح کرد:امارات و عربستان  در زمین غرب بازی می کنند و بی ثباتی در منطقه را دامن می زنند و با دخالت هایی که می کنند،اجازه نمی دهند که با گفت و گو های سیاسی گروه های داخلی،مسائل و مشکلات رفع شود.



دهقانی فیروزآبادی با تاکید براین که عربستان و امارات عربی با خام گری تمام معمولا بعد از یک دوره قتل و غارت و آوارگی که برای مردم به ارمغان می آورند؛مجبور می شوند به شکست خودشان اعتراف کنند،تصریح کرد: کشورهای مرتجع منطقه با  دخالت هایی که در سودان و یا لیبی انجام می‌دهند،مشابه دخالت‌هایی است که در عراق،سوریه و افغانستان کردند،این رفتارها محکوم به شکست است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:کشورهای مرتجع عربی هیچ استراتژی و برنامه‌ریزی دقیقی ندارند و در حقیقت،نقشه‌های صهیونیست ها و نقشه های آمریکا را پیاده می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 278089
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار