خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/24 - 14:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علی کرد با اشاره به انتشار گزارش سالانه حقوق بشر آمریکا:

عامل ترور سردار سلیمانی چگونه از حقوق بشر سخن می‌گوید؟

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گزارش حقوق بشری آمریکا را دارای رویکرد سیاسی خواند و گفت: مهم ترین اتفاق اخیر ترور سردار سلیمانی است و حالا قاتل اصلی و عامل این جنایت تروریستی، گزارش حقوق بشر منتشرمی‌کند.

علی کرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به انتشار گزارش سالانه حقوق بشر آمریکا گفت : همانند همیشه گزارش با رویکرد سیاسی تنظیم شده و اتهامات غیرقابل اثباتی به ایران در این گزارش نسبت داده شده است.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با بیان این که کشورهایی که با آمریکا مشکلات سیاسی و ایدئولوژیک دارند، هدف اصلی تهاجم این گزارش هستند تاکید کرد: ونزوئلا، روسیه و چین نیز همانند ایران که از لحاظ سیاسی با آمریکا اختلافات دارند، در این گزارش مورد هدف قرار گرفته و درباره آن ها اتهاماتی مطرح شده است.



وی افزود: واقعیت این است که رویکرد آمریکا در این گزارش مساوی نیست به طور مثال مهم ترین مسائل درباره حقوق بشر از جمله وضعیت مسلمانان در هند و پرونده قتل خاشقجی کم رنگ دیده شده یا از اساس دیده نشده است.



نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت امور خارجه آمریکا اگرچه در گزارش سال گذشته  خود به موضوع قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار عربستانی شاغل در هفته‌نامه واشنگتن‌پست اشاره کرده، اما روی نقش «محمد بن‌سلمان» ولیعهد پادشاه سعودی در قتل فجیع این روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه کاملاً سرپوش گذاشته است.



کرد با اشاره به این که آمریکا با وجود دست داشتن در ترور سردار سلیمانی چگونه می توان از حقوق بشر سخن بگوید ، تاکید کرد: ملت ایران و بهترین فرزندان این سرزمین قربانی ترور شده اند و حالا عامل اصلی این ترورها از حقوق بشر می گوید.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: مفهوم "حقوق بشر" به اهرم اعمال فشار و بدنام سازی از سوی آمریکا و برخی متحدین غربی تبدیل شده است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزارت امور خارجه آمریکا گزارش خود در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان طی سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد و در این گزارش ضمن مطرح کردن اتهامات تکراری علیه ایران، روی نقش ولیعهد سعودی در قتل فجیع جمال خاشقجی سرپوش گذاشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 296020
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار