خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/03 - 12:40
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
بیرانوندی در نطق میان دستور:

ظرفیت های لرستان نیازمند توجه جدی است

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با استناد به آمار بالای مهاجرت از استان لرستان و بی توجهی به ظرفیت‌های این استان، تصریح کرد: لرها و لرستانی‌ها این فصول زیبا و خواندنی تاریخ ایران به حق و حقوق قانونی خود نرسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد بیرانوندی در نشست علنی امروز (سه شنبه، سوم دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن ادای احترام به مردم حوزه انتخابیه خود و تبریک میلاد حضرت مسیح، در آخرین نطق سالیانه خود از همکاران پیشین و پیشکسوت خود در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره یاد کرد.



نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارشی مختصر از عملکرد خود ارائه کرد و گفت: لرها و لرستانی ها این فصول زیبا و خواندنی تاریخ ایران به حق و حقوق قانونی خود نرسیدند.



وی افزود: آمار بسیار بالای کوچ سالانه از سرزمین مادری و پناه بردن به دود و دم کلانشهرها، کم توجهی یا بی توجهی به صنعت کم جان استان لرستان، در نظر نداشتن صنعت دامداری و دامپروری استان لرستان و نهایتا نادیده گرفتن سهم لرها در کابینه دول مختلف، تنها نمونه‌ای از حقوق تضییع شده لرها است.



بیرانودی تأکید کرد: امروز بر اثر فقر و فاقه صدای شکستن عزت و غرور نیازمندان عزتمند در هر کوی و برزن به گوش می‌رسد.



این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با اشاره به گذشت 1307 روزه از دوران مسئولیتش به عنوان نماینده به حضور فعال 400 روزه خود در مجلس و 700 روزه‌اش در حوزه انتخابیه اشاره و یادآور شد: در این میان بیش از 900 نشست با مسئولان عالی رتبه کشور برای حل مشکلات مردم نیز صورت گرفته است.



وی، حضور چندین دوره‌ای خود در کمیسیون تلفیق بودجه سنواتی و پیگیری برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین پیگیری برای به کارگیری مشمولین تبصره 10 ماده 17 شامل نیروهای خرید خدمات، پیش دبستانی‌ها، نهضتی‌ها و حق التدریس‌ها از جمله اقدامات خود در دوره نمایندگی برشمرد و گفت: همچنین تأمین بیش از 40 میلیارد تومان برای ساماندهی قلعه تاریخی فلک الافلاک در سال اول نمایندگی از جمله این اقدامات بوده است.



بیرانوندی، قرار دادن استان لرستان در ردیف استان‌های مشمول ارتقای شاخص‌های توسعه و اختصاص 20 میلیارد تومان در سال اول و تداوم آن و همچنین پیگیری اجرای رتبه بندی معلمان به طوریکه مقرر شد تا پایان این ماه اجرا شود را از جمله کارنامه دوره نمایندگی خود خواند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: اخذ مجوز ساخت هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان خرم آباد و چگینی، تعیین تکلیف نیروهای کارخانه پارسیلون و ماشین سازی لرستان  و تبدیل وضعیت نیروهای راه آهن و همچنین حقوق معطل مانده پرستان از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول دوره نمایندگی بوده است.



وی، اخذ مجوز گازرسانی به اکثر روستاهای دور افتاده و صعب العبور را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته دانست و گفت: در حوزه آبرسانی نیز، کم توجهی به تخصیص آب در طول سال‌های گذشته موجب سیل ویرانگر ابتدای سال را به دنبال داشت.



بیرانوندی یادآور شد: بسیاری از مردم از پراخت‌‎های بخش‌های مختلف از جمله مسکونی و کشاورزی گلایه‌ها دارند که جا دارد از وزیر بابت نیرو بابت پیگیری و ساماندهی تخصیص آب استان قدردانی کنیم.



وی با اشاره به اخذ مجوز ماده 23 مسیر خرم آباد به سپید دشت و پیگیری برخی مسیرهای دیگر مواصلاتی؛ اجرای طرح‌‎های هادی بیش از 100 روستا در حوزه انتخابیه خود را از جمله اقدامات عمرانی در این دوره برشمرد.



نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پروژه ریلی درود-خرم آباد در حال تعطیلی است و آزادراه این مسیر نیز بسیار کند پیش می‌رود، لطفا عنایت کنید با دستور خاص و ویژه فعالیت این پروژه‌ها قوت بگیرد و پروازهای خرم آباد نیز ساماندهی شود.



وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز ساخت بیمارستان عشایر بی سر و سامان است که باید هرچه بیشتر و بهتر ساماندهی شود.



بیرانودی، تهیه و تأمین چند دستگاه ضروری از جمله سی تی اسکن و اخذ مجوز سی تی آنژو و پمپ قلب و سایر توسعه‌ای در این بخش را از دیگر اقدامات خود در این بخش دانست.



وی در پایان با اشاره به اظهارات استاندار استان لرستان درباره تبلیغات انتخابات، گفت: اگر این نکات قانونی و برای کل کشور بوده ما که در خانه قانون هستیم و گردن می‌نهیم اما اگر برای کل کشور نیست، همه باهم هرچه تلاش کردیم مدیران ناکارآمد فعال نشدند؛ اگر ما نباشیم که گل و بلبل خواهد شد.



نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعا در مواردی که تبلیغ تلقی می‌شود خودمان به حرمت رقبا در صحنه حضور نخواهیم یافت، اما جایی که احساس کنیم خدمت رسانی به مردم مختل خواهد شد وظیفه خود می‌دانیم که تا آخرین روز در مجلس در صحنه‌ها حاضر باشیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 293100
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار