خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/13 - 15:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
شوشتری:

طرح فرانسه باید مکانیزمی برای اجرای تعهدات برجامی اروپا باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیشنهادی که فرانسه برای زنده نگهداشتن برجام تهیه کرده باید مکانیزمی را برای اجرای تعهدات اروپا فراهم کند.

هادی شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران،  اظهار داشت: در چهارچوب برجام اختیاراتی به جمهوری اسلامی ایران اعطا شده است تا اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد، سطح تعهدات خود را تقلیل دهد یا بطور کلی اجرای تعهدات را متوقف کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اختیاری که در بند 36 برجام آمده به مفهوم نقض برجام نیست بلکه استفاده از اختیارات مندرج در چهارچوب برجام است، اگر اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند، قطعا جمهوری اسلامی ایران متناسب با آن، از کاهش تعهدات خودش عدول می‌کند.



وی افزود: فرانسه به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یکی از طرف‌های جمهوری اسلامی ایران در فرایند مذاکره هسته ای بود و در این مرحله نیز ابتکار عمل را به دست گرفته است. روحانی و مکرون مذاکرات طولانی بایکدیگر داشته‌اند و در مذاکرات انجام شده گویا فرانسه به فرمولی رسیده است.



شوشتری در خصوص فرمولی که فرانسه به دست آورده، گفت: مهمترین بخش کلیات و جزئیات طرح فرانسه باید این باشد که مکانیزمی را برای اجرای تعهدات اتحادیه اروپا در قبال ایران پیدا کند.



نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخشی از تعهدات اتحادیه اروپا تضمین فروش نفت ایران است، البته موارد دیگری نیز وجود دارد که باید توسط اروپایی‌ها اجرائی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 287780
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار