خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/19 - 15:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
هاشم زایی:

طرح ایجاد تهران جنوبی نمایشی و تبلیغاتی است

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه طرح ایجاد استان تهران جنوبی مغایر اصل 75 قانون اساسی است، گفت: تفکیک استان تهران به هیچ وجه کارشناسی و به صلاح کشور نیست.

عبدالرضا هاشم زایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ایجاد تهران جنوبی را به صلاح ندانست و گفت: تفکیک استان تهران به هیچ وجه کارشناسی و به صلاح کشور نیست.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح ایجاد استان تهران جنوبی دارای بار مالی و مغایر با اصل 75 قانون اساسی است، افزود: در صورت تصویب نهایی در مجلس هم، شورای نگهبان به دلیل مغایرت با  اصل 75 قانون اساسی با آن مخالفت می‌کند.



طرح ایجاد تهران جنوبی نمایشی و تبلیغاتی است



وی طرح ایجاد استان تهران جنوبی را نمایشی و تبلیغاتی دانست و ادامه داد: به زودی تمامی وقت کمیسیون‌ها و صحن مجلس صرف بررسی لایحه بودجه 99 می‌شود و زمانی برای بررسی چنین طرح‌های تبلیغاتی باقی نمی‌ماند بنابراین این طرح به هیچ وجه در مجلس فعلی به سرانجام نمی‌رسد و رای نمی‌آورد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بافت جمعیتی تهران بزرگ به هم پیوسته و تنیده است، تصریح کرد: نمی‌توان با ایجاد استان جدید بافت به هم تنیده را از هم جدا کرد؛ این طرح به هیچ وجه قابلیت عملی و اجرایی شدن ندارد و اختلافاتی را در پی خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 292350
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار