خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/09 - 14:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شریعت نژاد:

ضعف در صادرات دپو سیب در کنار جاده‌ها را رقم زده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در حال حاضر وضعیت برداشت محصول سیب نا مطلوب است و به دلیل عدم فعالیت صنایع تبدیلی و ضعف در صادرات؛ این محصول ارزشمند در کنار جاده‌ها دپو شده است.

شمس الله شریعت نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت برداشت مرکبات از باغات شمال کشور، گفت: در این موقع از سال دلالان فعالیت بسیار زیادی را دارند و محصولات را از کشاورزان به صورت پیش خرید خریداری می‌کنند.



وضعیت صادرات مرکبات مطلوب بوده است



نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته بازار های صادراتی مرکبات کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار بود، ادامه داد: باید دید آیا دولت در مدت زمان یک سال گذشته به دنبال تقویت بازارهای صادراتی بوده و بخش خصوصی صادر کننده مرکبات را تقویت کرده است یا خیر؟











میوه نارنگی


 



صادرات کیوی 15 هزار تن افزایش داشته است



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سال گذشته کیوی از جمله محصولات صادراتی کشور بود که شاهد رشد صادرات 15 هزار تنی آن بودیم، عنوان کرد: میزان صادرات حداقلی مرکبات سال گذشته رشد 200 درصدی را داشته است.



تاثیر مثبت نرخ ارز بر صادرات مرکبات و کیوی



شریعت نژاد با اشاره به اینکه بخشی از افزایش میزان صادرات مرکبات و کیوی به دلیل افزایش نرخ ارز بود، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت برداشت محصول سیب نا مطلوب است و به دلیل عدم فعالیت صنایع تبدیلی و ضعف در صادرات؛ این محصول ارزشمند در کنار جاده‌ها دپو شده و فشار مضاعفی را بر تولیدکنندگان وارد می‌کند.



پتانسیل تامین میوه مورد نیاز کشورهای منطقه وجود دارد



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: باغداری از مزیت‌های تولید کشور است و می‌توانیم سطح وسیع‌تری از باغات را در کشور شاهد باشیم و کشورهای منطقه را در زمینه میوه و مرکبات تامین کنیم./



خبرنگار:محسن خزایی



پایان پیام

  • کد خبر : 289041
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار