خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/02 - 14:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
افضلی:

ضعف در جذب سرمایه‌گذار نقش تعاونی‌های روستایی را کم رنگ کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مردم به دلیل عدم بازگشت سود سرمایه‌گذاری مناسب از سرمایه‌گذاری در تعاونی‌های روستایی منصرف و به سمت بخش‌های دیگر هدایت شدند.

نظر افضلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نقش تعاونی روستایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی، گفت: باید با استفاده از ابزارهای موجود تعاونی‌های روستایی را به سود دهی برسانیم.



نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاران در تعاونی‌های روستایی باید این احساس را داشته باشند که از سرمایه گذاری که انجام داده‌اند سودی نصیب آنها می‌ شود، تصریح کرد: در زمینه جذب سرمایه گذار در تعاونی‌های روستایی و تولیدی متاسفانه دچار مشکل هستیم.











کاشت کشت سیب زمینی


 



تعاونی‌های روستایی به جایگاه اصلی خود دست پیدا نکرده‌اند



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعاونی‌های روستایی در کشور ما به جایگاه اصلی خود دست پیدا نکرده‌اند در حالی که کشورهای مختلف با گرد هم جمع کردن سرمایه‌های خرد باعث رونق تولید و بخش اقتصادی خود می‌شوند، ادامه داد: به عملکرد سازمان تعاون روستایی از ابتدا تا کنون نقد وارد است و می‌توانستیم شاهد عملکرد بهتری باشیم.



باید با همکاری بانک‌ها اقداماتی صورت بگیرد تا تعاونی‌های روستایی به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند



عدم بازگشت سود سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران را از تعاونی روستایی دور کرده است



وی با تاکید بر اینکه در ابتدای شکل گیری تعاونی‌های روستایی نقش قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی داشتند اما بعد از گذشت چند سال عملکرد آنها تضعیف شد، عنوان کرد: مردم به دلیل عدم بازگشت سود سرمایه‌گذاری مناسب از سرمایه‌گذاری در تعاونی‌های روستایی منصرف و به سمت بخش‌های دیگر هدایت شدند.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید با همکاری بانک‌ها اقداماتی صورت بگیرد تا تعاونی‌های روستایی به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند، گفت: مشکلات تعاونی روستایی در صورت ارجاع در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار می‌گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 285352
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار