خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/12 - 14:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حسینی‌کیا تاکید کرد:

ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌های سیاحتی مناطق‌مرزی در جریان راهپیمایی اربعین/فرصت سوزی ادامه دارد

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های سیاحتی استان کرمانشاه در جریان راهپیمایی اربعین استفاده شود، از عدم انجام اقدامات سازمان‌یافته‌ای برای فروش محصولات محلی مرزنشیان انتقاد کرد.

سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه کرمانشاه از دیرباز دروازه رسیدن به عتبات عالیات بوده است و کرمانشاهی‌ها پذیرای زوار بوده‌اند، گفت: اگرچه امروز نسبت به گذشته هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و میهمان‌پذیرها افزایش پیدا کرده اما همچنان زیرساخت‌های اصلی همچون جاده‌های ایمن، وسایل حمل و نقل و حتی امکانات تفریحی و رفاهی در سطح شهر برای زورا به کفایت ایجاد نشده است در حالی که در صورت اهتمام به این مهم می‌توان زیارت زوار را با سیاحت آن‌ها در شهرهای مرزی درآمیخت و از این طریق برای مرزنشیان اشتغال و درآمدزایی کرد.



از ظرفیت‌های سیاحتی استان کرمانشاه در جریان راهپیمایی اربعین حسینی(ع) استفاده شود



نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از باز نشدن مرز خسروی برای راهپیمایان اربعین حسینی(ع) سال جاری، ادامه داد: اگر مرز خسروی باز شود علاوه بر حل بسیاری از مشکلات زائران، می‌توان از ظرفیت‌های سیاحتی استان کرمانشاه نیز استفاده بیشتری کرد.  



برپایی نمایشگاه‌هایی در مسیر برگشت زائران در مناطق مرزی کرمانشاه کار سختی برای مدیران استانی نیست لذا انتظار است مسئولان پس از گذشت چند سال از پیاده‌روی اربعین این درخواست را عملی کنند.



برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات مرزنشیان در مسیر زائران اربعین حسینی(ع) کار سختی برای مدیران استانی نیست



وی با بیان اینکه مردم بومی صنایع‌دستی، غذاها و محصولات جذابی دارند که در صورت عرضه، مورد استقبال رهگذران قرار خواهد گرفت، توضیح داد: برپایی نمایشگاه‌هایی در مسیر برگشت زائران کار سخت و دور از ذهنی برای مدیران استانی نیست لذا انتظار است مسئولان پس از گذشت چند سال از پیاده‌روی اربعین این درخواست را عملی کنند.



اقدامات سازمان‌یافته‌ای برای فروش محصولات محلی مرزنشیان صورت نگرفته



عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مجلس با یادآوری اینکه اقدامات شخصی در زمینه فروش محصولات محلی مرزنشیان انجام گرفته اما تاکنون این کار سازمان‌یافته نشده است، اضافه کرد: آگاهی‌سازی مردم منطقه برای استفاده از این موقعیت و تبلیغ این موضوع که زوار در جریان راهپیمایی اربعین حسینی(ع) سوغاتی خود را از داخل ایران و شهرهای مرزی خرید کنند در راستای بالفعل کردن موقعیت گردشگری کرمانشاه اهمیت فراوانی دارد.



راهپیمایی اربعین فرصتی برای آشنای مردم با مناطق مرزی و سفر به این شهرها در فصل دیگر سال



عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت اشتغال و درآمد جوانان مرزنشین بسیار نامناسب است به همین دلیل مهاجرت‌ها بیش از حد افزایش یافته است، گفت: مسئولان باید بتوانند درآمدهای پایداری از طریق جذب گردشگر برای آن‌ها ایجاد کنند و راهپیمایی اربعین حسینی(ع) فرصتی برای آشنای مردم با مناطق مرزی و سفر به این شهرها در فصل دیگر سال است./



پایان پیام  

  • کد خبر : 265690
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار