خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/19 - 14:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری در دیدار با کاردار مالزی در تهران:

ضرورت افزایش همکاری‌های آموزشی ایران و مالزی با توجه به نقش مهم دو کشور در جهان اسلام

رئیس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی با کاردار مالزی در تهران دیدار و بر افزایش همکاری‌های آموزشی، فرهنگی و پارلمانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ ملت، احمد نادری  رئیس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی IPU با محمد نظام بن حلیمی کاردار مالزی در تهران دیدار و گفت‌گو کرد.



رئیس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی  در این دیدار گفت: باتوجه به روابط خوب تهران ـ کوالالامپور و اشتراکات فرهنگی فیمابین، لازم است که همکاری‌های پارلمانی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور افزایش یابد.



وی با تاکید بر اینکه ایران و مالزی نقش مهمی در جهان اسلام دارند، افزود: حدود20 هزار ایرانی در مالزی زندگی می کنند و 1000 دانشجوی ایرانی در دانشگاه های مالزی مشغول به تحصیل هستند. همکاری های آموزشی یک فرصت برای پیشرفت است. در حوزه دیپلماسی پارلمانی نیز روابط و مناسبات دو کشور، روابط و مناسبات خوبی است اما باید گسترش یابد. ما می توانیم این همکاری ها را در گروه دوستی و مجامع بین المللی از جمله در اتحادیه جهانی و  بین المللی گسترش داد. 



نظام حلیمی: درخواست افزایش حضور دانشجویان مالزیایی در دانشگاه های ایران



محمد بن نظام حلیمی کاردار مالزی در تهران نیز در این دیدار گفت: مردم مالزی، احترام زیادی برای ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه قائل هستند. زمینه های همکاری های فراوانی میان دو کشور بالاخص در حوزه آموزشی و آکادمیک وجود دارد. در سفر معاون نخست وزیر مالزی به ایران و ملاقات با مقامات ایرانی بر گسترش این همکاری ها ( آموزشی و آکادمیک ) تاکید شد.



وی همچنین اضافه کرد: مناسبات ایران و مالزی از سابقه دیرینه ای برخوردار است. اما با تمام توافقات صورت گرفته با دانشگاه‌های تهران و شیراز، متاسفانه هنوز تعداد دانشجویان مالزی در ایران خیلی کم و ناچیز است. لازم است تا این همکاری ها و حضور دانشجویان مالزیایی در دانشگاه های ایران افزایش یابد. 



کاردار مالزی در تهران با بیان اینکه سطح روابط پارلمانی دو کشور نسبت به گذشته کم شده است، اظهار کرد: سال‌های زیادی از آخرین سفر رئیس مجلس مالزی به ایران می‌گذرد. امیدوارم بعد از اتمام همه گیری کرونا، همکاری های دو مجلس مجددا آغاز شود و گروه دوستی و روسای مجالس از نزدیک باهم دیدار کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 318861
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار