خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/27 - 13:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
تجری:

صادرات به بازارهای اقلیم کردستان عراق مغفول مانده است

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس می‌گوید روابط اقتصادی با اقلیم کردستان عراق متناسب با قرابت فرهنگی و دوستی ایران و عراق نیست.

فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بازارهای اقلیم کردستان، گفت: به دلیل وابستگی قومی، تاریخی و فرهنگی میان ایران و اقلیم کردستان عراق و حمایت های ایران از آنها زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصاد فراهم است.



باید با تدابیر هوشمندانه، تسهیل روابط اقتصادی، کاهش بوروکراسی اداری و تقویت زیرساخت‌های تجاری در مناطق مرزی زمینه صادارت محصولات کشاورزی، کالا و خدمات به بازارهای اقلیم کردستان عراق را فراهم کرد



افزایش تمایل اقلیم کردستان عراق به توسعه روابط اقتصادی با ایران



نماینده مردم نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس با بیان اینکه روابط اقتصادی با اقلیم کردستان عراق متناسب با قرابت فرهنگی و دوستی ما با آنها نیست، افزود: تمایل مردم اقلیم کردستان عراق به افزایش روابط تجاری با ایران بیشتر شود.



وی اظهار کرد: باید با تدابیر هوشمندانه، تسهیل روابط اقتصادی، کاهش بوروکراسی اداری و تقویت زیرساخت‌های تجاری در مناطق مرزی زمینه صادارت محصولات کشاورزی، کالا و خدمات به بازارهای اقلیم کردستان عراق را فراهم کرد.



استفاده از ظرفیت بازارهای اقلیم کردستان عراق در شرایط تحریمی



عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقبال اقلیم کردستان عراق از کالاهای ایرانی بسیار است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت بازارهای اقلیم کردستان عراق یکی از فرصت های تاریخی در شرایط تحریم است./



پایان پیام

  • کد خبر : 291328
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار