خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/26 - 05:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
خانلری:

صاحبان صنایع از ایده‌ها و پژوهش‌های دانشگاهیان بی‌خبرند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است صاحبان صنایع از ایده‌ها و پژوهش‌های دانشگاهیان بی‌خبرند در نتیجه برای حل مشکلات خود از توان داخلی استفاده نمی‌کنند.

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حلقه گمشده در ارتباط میان صنعت و دانشگاه، گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت باید دو سویه باشد و دانشگاه‌ها باید پذیرش دانشجوی خود را براساس نیاز صنعت انجام دهند؛ از سوی دیگر صنایع نیز نیروی کار موردنیاز خود را به دانشگاه‌ها سفارش داده و آنها را پس از فارغ‌التحصیلی جذب کنند.



تحصیلات تکمیلی غیرانتفاعی؛ بهبود ارتباط دانشگاه و صنعت



نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که نیاز مالی و هزینه‌های دانشگاه‌های دولتی در تحصیلات تکمیلی از بودجه‌های دولتی و منابع کشوری تامین می‌شود دانشگاه‌ها انگیزه لازم برای ارتباط با صنعت را ندارند؛ اگر در کشور ما نیز مانند سایر کشورها تحصیلات تکمیلی غیرانتفاعی باشد طبیعتا دانشگاه‌ها برای تامین نیازها و هزینه‌های خود ناچار هستند به سمت تکنولوژی و صنعت روند؛ موضوعی که متاسفانه در کشور اجرا نمی‌شود.



صنایع مایل نیستند نیاز خود را با پژوهش‌ها و تحقیقات داخلی رفع کنند



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: برای بهبود ارتباط دانشگاه با صنعت باید از کلی‌گویی دوری کرد و به دنبال راهکار بود دانشگاه‌ها و صنایع انگیزه‌ای برای ارتباط با یکدیگر ندارند صنایع نیز مایل نیستند نیاز خود را با پژوهش‌ها و تحقیقات داخلی رفع کنند و اعتمادی به دانشگاه‌ها نمی‌کنند.



 تا زمانی که صاحبان صنایع از نوآوری‌ها و توانایی‌های دانشجویان اطلاعی ندارند نمی‌توان از آنها انتظار داشت که برای تامین نیاز خود به سراغ دانشگاه آیند



وی اظهار کرد: با دعوت از صاحبان صنایع در جشنواره‌ها و مسابقات علمی و پژوهشی می‌توان توانایی و ایده‌های دانشجویان را به آنها معرفی کرد تا صنعتگران نیز برای استفاده از این خلاقیت‌ها ترغیب شوند تا زمانی که صاحبان صنایع از نوآوری‌ها و توانایی‌های دانشجویان اطلاعی ندارند نمی‌توان از آنها انتظار داشت که برای تامین نیاز خود به سراغ دانشگاه آیند؛ ایده‌ها، توانایی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها باید به آنان معرفی شود.



انگیزه‌ای برای معرفی توانایی دانشجویان وجود ندارد



خانلری با بیان اینکه انگیزه‌ای برای معرفی توانایی دانشجویان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع از ایده‌ها و پژوهش‌های دانشگاهیان بی‌خبرند در نتیجه برای حل مشکلات خود از توان داخلی استفاده نمی‌کنند.



تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت با شعار و تبلیغ محقق نمی‌شود



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت با شعار و تبلیغ محقق نمی‌شود و باید با فرهنگ‌سازی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و انگیزه تقویت شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 258312
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار