خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/07 - 16:57
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
شرفی در نطق میان دستور:

صاحبان شناورهای تجاری به دلیل صدور دستورالعمل‌ها از کسب روزی حلال بازمانده‌اند

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: صاحبان شناورهای تجاری و صیادی به علت دستورالعمل ها و بخشنامه های پی در پی متولیان امر از روزی حلال و کسب و کار سنتی و آبا و اجدادی خود بازمانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، غلامرضا شرفی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 7 مهرماه) مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور ضمن درود بر امام زمان (عج) و نایب بر حق و فرزانه اش مقام معظم رهبری، روح پر فتوح امام خمینی (ره) و شهدا، گفت: سالروز حصر شکست آبادان 5 مهرماه را به مردم شریف ایران تبریک عرض می کنم، آبادان پس از حصر از دو جهت به شرافت خود بالید، نخست آنکه شب آزادی آبادان مردان خدا زیرلب ذکر یاعلی ابن موسی الرضا داشتند که به همین دلیل آبادان شهر ثامن الائمه نام گرفت، دوم آنکه دلاورمردان پای بر زمین می کوبیدند و سر بر آستان عرش می سائیدند تا فرمان الهی و فرماندهی خمینی کبیر را فرمانبر شوند که "حصر آبادان باید شکسته شود" و آن شد که 349 روز محاصره 270 درجه ای آبادان طی 48 ساعت نبرد شکستند و آبادان مقاوم با سربلندی در آغوش میهن اسلامی ایران آرام گرفت.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای داشتن آبادان آزاد در طول 8 سال دفاع مقدس، 4 هزار و 700 شهید، 3 هزار جانباز، 242 آزاده ارزش گذاری شد که مردمش این بها را پرداختند.



وی اظهار کرد:30 سال جایگاه نطق نمایندگان مردم آبادان فقط مطالبات و فریادهای تکراری برای ابتدایی ترین و پیش پا افتاده ترین نیازهای شهروندی مانند آب شرب سالم و بهداشتی، رونق کسب و کار، فعال کردن بازارچه های مرزی و ... بوده و کمبود نیروی انسانی و امکانات در آموزش و پرورش، آموزش عالی و بهداشت و درمان و آبادی را یادآور شده و خواستار زیبایی شهرشان شدند اما چه کسی پاسخ داد.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگر این شهر در گذشته فعال ترین و پررونق ترین منطقه بوده چرا امروزه از آن فقط نامی باقی مانده است، صاحبان شناورهای تجاری و صیادی که به علت دستورالعمل ها و بخشنامه های پی در پی متولیان امر از روزی حلال و کسب و کار سنتی و آبا و اجدادی خود بازمانده‌اند، شکایت خود را از بی توجهی مسئولان به خدا می برنند، چاره کارشان چیست؟



عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر در امر کشاورزی، دامداری و باغداری سرآمد بودیم چرا تاکنون تدبیر عملی برای عمل به وعده ها از سوی دولت صورت نگرفته، احیای نخلهای از خشکسالی، سیل، شوری آب محقق نشده است، کدام دولت پس از گذشت 30 سال از جنگ قرار است معضلات آبادان را برای مردم این منطقه برطرف کند.



منطقه آزاد الوند قصه پردرد مردم آبادان است



وی افزود: منطقه آزاد الوند قصه پردرد مردم آبادان است، در حالی که قرار بود این منطقه ابزار شکوفایی و رونق اقتصادی باشد اما تاکنون این امر محقق نشده است. عیب کار کجاست که پس از 15 سال این منطقه نمی تواند کمکی به عمران و شکوفایی اشتغال و اقتصاد مردم منطقه کند و مشکلات کماکان باقی است.



شرفی اضافه کرد: مردم آبادان طرح آبرسانی غدیر برای آب شرب آبادان اجرا شد اما به دلایلی که هرکدام به گناه کبیره ای می ماند حق آبه شما را نمی دهند و به مصرف نامشروع کشاورزی غیرمجاز در بالادست می رساند.



وی خطاب به وزیر نفت، گفت: موضوع پیمانکاران در پالایشگاه آبادان تامل برانگیز شده است، دقت نظر حضرتعالی و دستگاه های نظارتی آن وزارتخانه را متذکر می شوم، به کارگیری نیروی بومی از حیث کمیت و کیفی در پروژه های در دست اقدام در آبادان به ویژه پروژه فاز 2 با شرایط متفاوت دستمزدی روبه رو است که قابل پیگیری بوده، تا دیر نشده شخصا ورود کنید.



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: علیرغم این که در برنامه ششم به آن اشاره شده است اما اختلاف فاحش حقوق و خدمات در شرایط یکسان کاری ولی متفاوت در نوع قرارداد استخدامی موجبات نارضایتی مردم شده است، استخدام های گوناگون نیروی کار در دستگاه ها انحرافی بیش نبوده و دستاوردی به جز تبعیض ناروا، ایجاد شکاف و چند دسته گی طبقاتی در پی ندارد از این رو است که قانونگذار را ناچار به وضع قوانین اصلاحی می‌کند.



شرفی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: پروژه های راهسازی در آبادان کند انجام می شود و تلفات جاده ای بسیار است.



به امنیت آبادان بیشتر رسیدگی کنید



عضو کمیسیون انرژی خطاب به وزیر کشور، ادامه داد:  به امنیت آبادان بیشتر رسیدگی کنید، مردم گله مند هستند و انتظار بیشتری دارند، آبادان شهری مرزی است.



وی خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: تاکنون برای سدهای حوزه انتخابیه اینجانب چه مبلغی هزینه کردید، در حال حاضر کار رها شده است. هر چه سریع تر تکلیف سدهای بالادست و پایین دست در حوزه انتخابیه اینجانب را معین کنید و برای احداث آب شیرین کن ها نیز اقدام کنید.



وی در تذکری خطاب به رئیس جمهور، گفت: عملا، عقلا، منطقاو بنا به هر ضرورتی هیچ کدام نمی توانند مجوز تعریف پروژه در مکان های بدون مزیت های خاص و زیرساخت های طبیعی باشد.چرا جلوی چانه زنی منفعت طلبانه و لابی های بی منطق را نمی گیرید از این بدتر شرایط اقتصادی و تولید، از این گران تر و پرهزینه تر تمام شدن پروژه ها؟ از یک جا شروع کنید، هزینه تمام شده پروژه ها را با مکان های دیگر مقایسه کنید، کم هزینه ترین گزینه را انتخاب و اقدامات لازم برای صدور مجوز را انجام دهید.



اصول اقتصادی حکم معادلات ریاضی را دارد



عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: اصول اقتصادی حکم معادلات ریاضی را دارد یعنی قابل پیش بینی و قابل اندازه گیری است به طور مثال تولید را با توجه به نیاز بازار پیش بینی می کنند و فروش را با دوره مصرف و شرایط آسان خرید می سنجم از این رو است که بازار پایدار را نزدیک ترین بازار به محل مصرف می دانند./



پایان پیام

  • کد خبر : 288839
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار