خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/05 - 09:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کیانپور مطرح کرد:

شکست آمریکا در جدال حقوقی با ایران در حوزه دریانوردی/حمایت کشورها از سند پیشنهادی ایران در نشست آیمو

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: موضع کشورها در نشست اخیر آیمو، قطعا شکست بزرگی برای ایالات متحده محسوب می شود، زیرا این نشست نشان داد که آن ها به اقدامات غیرقانونی آمریکا مخالف هستند.

مجید کیانپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیروزی حقوقی ایران بر علیه تحریم های دریانوردی آمریکا، گفت: در هفته گذشته نشست ویژه سازمان بین المللی دریانوردی با دستور کار بررسی تحریم های ایالات متحده علیه صنعت دریانوردی ایران برگزار شد.











کشتیرانی


تحریم های آمریکا تهدیدی برای ایمنی کشتیرانی و حفاظت از محیط زیست



نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این اجلاس جمهوری اسلامی سند پیشنهادی را درباره تبعات تحریم های آمریکا علیه صنعت کشتیرانی کشورمان ارائه کرد، در این سند تأکید شد که اقدامات آمریکا در تحریم بیمه ای این صنعت و تهدید دیگر کشورها برای قطع ارتباط با ایران در حوزه دریانوردی، موجب تهدید ایمنی کشتیرانی و حفاظت از محیط زیست می شود.



سازمان آیمو باید به عنوان متولی حوزه کشتیرانی از حقوق کشورها حمایت کند



اقدامات آمریکا علیه صنعت دریانوردی جمهوری اسلامی، قطعا مغایر با کنوانسیون تأسیس سازمان بین المللی دریانوردی است، زیرا بر اساس مقررات آیمو، کشورها باید به گونه ای عمل کنند که محدودیتی در تجارت های دریایی متوجه دیگر کشورها نشود



وی با بیان اینکه سازمان آیمو باید به عنوان متولی حوزه کشتیرانی از حقوق کشورها حمایت کند، تصریح کرد: اقدامات آمریکا علیه صنعت دریانوردی جمهوری اسلامی، قطعا مغایر با کنوانسیون تأسیس سازمان بین المللی دریانوردی است، زیرا بر اساس مقررات آیمو، کشورها باید به گونه ای عمل کنند که محدودیتی در تجارت های دریایی متوجه دیگر کشورها نشود.



حمایت کشورها از سند پیشنهادی ایران در نشست ویژه سازمان بین المللی دریانوردی



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: خوشبختانه سند پیشنهادی ایران در نشست ویژه سازمان بین المللی دریانوردی، مورد تأیید کشورها قرار گرفت و آن ها از موضع جمهوری اسلامی حمایت کردند.



وی ادامه داد: خوشبختانه جمهوری اسلامی در ماه های اخیر به دستاوردهای مثبتی در نهادهای بین المللی در جدال حقوقی دست یافته است، به طوری که در گام نخست دیوان دادگستری بین المللی به نفع ایران حکم داد و در شرایط کنونی نیز سازمان بین المللی دریانوردی به نفع کشورمان رأی داد.



شکست آمریکا در جدال حقوقی با ایران در حوزه دریانوردی



کیانپور گفت: رویکرد و موضع کشورها در نشست اخیر آیمو، قطعا شکست بزرگی برای ایالات متحده محسوب می شود، زیرا رویکرد این کشورها نشان داد که آن ها به اقدامات غیرقانونی آمریکا بر علیه صنعت دریانوردی کشورمان مخالف هستند و نسبت به این شرایط اعتراض دارند.



عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: موضع کشورهای جهان در بحث تحریم های آمریکا علیه صنعت دریانوردی، قطعا آثار مثبتی خواهد داشت و ایالات متحده نمی تواند به راحتی سیاست های خصمانه خود را اجرایی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 267528
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار