خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/03/11 - 13:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عزیزی:

شورای شهر طرح صیانت از باغات را سریع‌تر تعیین تکلیف کند/ بررسی دلایل خشک شدن درختان چیتگر در مجلس

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم بر لزوم تعیین تکلیف سریع‌تر طرح صیانت از باغات پایتخت از سوی شورای شهر تاکید کرد وافزود: مسئولان شورای شهر باید هرچه سریعتر به اختلافات موجود پایان دهند و این طرح را تعیین تکلیف کنند.

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مطرح شده از سوی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران مبنی بر اینکه به دلیل اختلاف بین شهرداری و وزارت نیرو، هر از چند گاهی آب چیتگر قطع و وصل می‌شود، گفت: بعید است وزارت نیرو به علت بدهی شهرداری اقدام به قطع آب پارک چیتگر کرده باشد زیرا اهمیت فضای سبز و صیانت از آن بر هیچ کس پوشیده نیست.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد مجلس از بعد نظارتی خود به صورت جدی به این موضوع ورود خواهد کرد زیرا این مساله به منافع عمومی کشور لطمه می زند البته سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید به عنوان حافظ محیط زیست هرچه سریعتر این موضوع را بررسی و به مجلس منعکس نماید.



 



حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن جزو اولویت های مجلس دهم و دولت یازدهم باشد



وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن باید جزو اولویت های مجلس دهم و دولت یازدهم باشد، تصریح کرد: از آنجایی که طرح اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها در جلوگیری از تغییر اراضی و تخریب باغات موثر است بنابراین مجلس دهم باید اهتمام ویژه‌ای در راستای تصویب طرح مذکور داشته باشد.



 



لزوم تعیین تکلیف و بررسی طرح صیانت از باغات پایتخت



عزیزی بر لزوم تعیین تکلیف طرح صیانت از باغات پایتخت از سوی شورای شهر تاکید کرد و افزود: مسئولان شورای شهر باید هر چه سریعتر به اختلافات موجود پایان دهند و این طرح را تعیین تکلیف کنند.



 



حفاظت از درختان در حفظ حیات شهر موثر است



این نماینده مردم در مجلس دهم، حفاظت از درختان را در حفظ حیات شهر موثر خواند وگفت: بی‌توجهی به اصول حفظ وگسترش فضای سبز موجب شده عده ای سودجو باغات کشور را به عنوان کالای سرمایه ای ببینند.



عزیزی اجرای کمربند سبز را در تلطیف هوا، مهار گرد و غبار و همچنین زیبایی چهره پایتخت موثر خواند و یادآور شد: تغییر کاربری و بهره برداری بی‌رویه از جنگل‌ها،  تخریب و خشکی درختان از جمله عواملی است که در از بین رفتن عرصه‌های جنگلی کشور موثر بوده است.



 



درختان و باغات به عنوان ریه‌های تنفسی شهر باید مطابق قانون مورد حفاظت و صیانت قرار گیرند



نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه درختان و باغات به عنوان ریه های تنفسی شهر باید مطابق قانون مورد حفاظت و صیانت قرار گیرند، تصریح کرد: باغات نباید با سوداگری و سودجویی دستخوش تغییر کاربری و ساخت وساز قرار گیرند؛  شهرداری به عنوان متولی و حافظ درختان و باغات باید با همکاری دیگر دستگاه ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بردارد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون سلامت ومحیط زیست شورای شهر طی روزهای اخیر در مورد سیستم آبیاری پارک چیتگر و خشک شدن درختانی که در این پارک وجود دارد، گفت: ظاهرا اختلافی میان شهرداری و وزارت نیرو وجود دارد که گاهی آب چیتگر قطع و وصل می شود که این موضوع به درختان که ریه های شهر هستند آسیب می رساند./



پایان پیام


  • کد خبر : 168162
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار