خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/25 - 11:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
میرزایی نیکو:

شهرداری منابع پروژه‌های عمرانی را به توسعه حمل‌ونقل عمومی اختصاص دهد

عضو کمیسیون شوراها وامورداخلی کشور در مجلس، بابیان اینکه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید در اولویت برنامه‌های کنونی شهرداری قرار گیرد از شورای شهر خواست تا بودجه این بخش را مورد بازنگری قرار دهد.

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد انتشار خبری از سوی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی براینکه مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا از طریق حمل و نقل عمومی است، گفت: آغاز فعالیت مردم در برخی مشاغل به این دلیل صورت گرفت که تعطیلی کسب و کارشان از نظر اقتصادی آسیب شدیدی به آنها وارد کرد که دولت هم قادر به تامین نیازهای این بخش نبود.



توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید در اولویت دستورکار شهرداری قرار گیرد



نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش تردد مردم برای رسیدن به محل کسب و کارشان از یک طرف و گران بودن نرخ سوخت از سوی دیگر می‌طلبد که بخش اعظمی از آنها از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.



وی با اشاره به دستور جدید دولت مبنی بر اینکه اتوبوس‌ها باید بر اساس تعداد صندلی‌هایی که دارند، مسافر سوار کنند، تصریح کرد: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در حالی همچون گذشته صورت می‌گیرد که از مدت‌ها قبل با کمبود ظرفیت در این بخش هم در رابطه با اتوبوس و هم مترو به ویژه در پایتخت مواجه بودیم.



میرزایی نیکو با تاکید بر اینکه این دستور در جهت حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و تامین سلامت عمومی صورت گرفته است، یادآور شد: شهرداری باید تمام هم و غم خود را برای رفع نیازهای این بخش بکار گیرد، کما اینکه می‌تواند سایر پروژه‌های خود را تعطیل کرده و تامین منابع لازم برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: دولت هم باید در خصوص یارانه‌ای که به دستگاه‌های مختلف همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که نقش مهمی در کنترل ویروس کرونا دارند، اختصاص داده است، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را هم مورد توجه قرار دهد که یکی از زیرساخت‌های لازم جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در کشور بوده و از مهمترین نیازهای اقشار کم درآمد جامعه است.



شورای شهر یک متمم بودجه برای سال 99 شهرداری ایجاد کند



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، در مورد اظهارنظر شهردار تهران مبنی بر اینکه برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با کمبود منابع مالی مواجه هستند، تاکید کرد: بودجه شهرداری که در سال 98 توسط شورای شهر تصویب شد با پیش‌بینی انجام تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی صورت گرفت که می‌توان آنها را متوقف کرد، بنابراین شورای شهر باید برنامه‌های حوزه شهری را مورد بازنگری قرار داده و یک متمم بودجه ایجاد کرده و دست شهردار را برای تقویت این بخش باز کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296726
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار