خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/22 - 13:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
وحدتی:

شهرداری طرح جامعی برای ساماندهی دائمی دستفروشان پایتخت تدوین کند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از شهرداری خواستار تدوین طرح جامعی برای ساماندهی دائمی دستفروشان پایتخت شد و گفت: نیاز است بهزیستی، وزارت کشور و کمیته امداد با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

محمد وحدتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اظهارات شهردار منطقه 11 پایتخت درباره ساماندهی دستفروشان دارای معلولیت و بانوان سرپرست خانوار، گفت: ساماندهی دستفروشان نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و اراده جدی شهرداری است.



نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: در این رابطه نیاز است نهادهایی مانند کمیته امداد، بهزیستی و وزارت کشور همکاری لازم را با شهرداری برای ساماندهی دستفروشان داشته باشند زیر شهرداری به تنهایی از عهده ساماندهی برنمی‌آید.



وی با تاکید بر اینکه ساماندهی دستفروشان باید دائمی باشد نه مقطعی، ادامه داد: اگر ساماندهی کارشناسانه، با برنامه‌ریزی مناسب و دائمی باشد دیگر شاهد فعالیت دستفروشان در سطح شهر و مترو نخواهیم بود اما اگر بدون برنامه‌ریزی باشد همچنان شاهد فعالیت دستفروشان خواهیم بود.



شهرداری باید طرح جامعی برای ساماندهی دستفروشان پایتخت تدوین کند،



وحدتی با بیان اینکه شهرداری باید طرح جامعی برای ساماندهی دستفروشان پایتخت تدوین کند، گفت: مشکلات اقتصادی و بیکاری باعث شده روز به روز به تعداد دستفروشان افزوده شود البته برخی دستفروشان، واقعی و از روی بیکاری و ناچاری به دستفروشی روی آورده‌اند و برخی نیز دستفروش واقعی نیستند و در پوشش دستفروشی به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند.



با ساماندهی از فعالیت دستفروشان غیرواقعی و ایجاد سد معبر جلوگیری می‌شود



نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ساماندهی دستفروشان از فعالیت دستفروشان غیرواقعی و ایجاد سد معبر جلوگیری می‌شود، افزود: به طور قطع با ساماندهی، دستفروشان در مکان‌هایی که شهرداری تعیین می‌کند فعالیت می‌کنند و  از ایجاد مزاحمت و تعدی به حقوق شهروندان جلوگیری می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 286443
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار