خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/12 - 17:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عباسی:

شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت تعاونی کار کنند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: متاسفانه حمایت و نظارتی در تعاونی‌ها صورت نمی‌گیرد و چنانچه شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها به صورت تعاونی باشند بسیاری از موانع تولید برطرف می‌شود.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از راه‌حل‌ها، اساسی‌ترین، منطقی‌ترین و بنیادی‌ترین کارهایی که می‌تواند برای استقرار عدالت در کشور انجام بگیرد، تعاون است و تعاون می‌تواند کشور را از لحاظ اقتصادی نیز نجات دهد، گفت:  چنانچه سهم تعاون که در اقتصاد 25 درصد است، تحقق پیدا کند یقینا بحث اشتغال و تولید نیز سر و سامان پیدا می‌کند. در بخش تعاونی‌ها متاسفانه نظارت و حمایت صورت نمی‌گیرد بنابراین می‌طلبد که دستگاه‌ها به بخش نظارت و حمایت توجه بیشتری کنند.



چنانچه شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت تعاونی باشند، مورد پشتیبانی سیستم نظام بانکی قرار می‌گیرند و می‌توان سهم تعاون را افزایش داد



وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نظارت‌ها را پر رنگ‌تر کند



نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: متولی بخش تعاون که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، باید نظارت‌ها را پر رنگ‌تر کند و اگر در این قسمت توجه بیشتری شود و فرهنگ تعاون را در کشور ترویج دهیم، یقینا می‌توان بسیاری از مشکلات را کمتر کرد.



سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه تجارت الکترونیک و یا فعالیت‌های تولید شرکت‌های دانش بنیان و یا استارت‌آپ‌ها بیشتر به صورت گروهی تشکیل می‌شوند، تصریح کرد: چنانچه این فعالیت‌ها به صورت شرکت‌های تعاونی باشند مورد پشتیبانی سیستم نظام بانکی قرار می‌گیرند و می‌توان سهم تعاون را در اقتصاد افزایش داد و آن را از کمتر از 10 درصد به بالای 20 درصد ارتقاء داد.



حمایت تعاونی‌ها موانع تولید را کم می‌کند



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: به نظر بنده چنانچه این اتفاقات بیفتد، این مشکلاتی که در حال حاضر به عنوان موانع تولید و اشتغال است، برطرف خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 287712
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار