خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/19 - 15:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
ساداتی نژاد مطرح کرد

سکوت معنادار کشورهای غربی در مقابل تبعیض نژادی سازمان یافته آمریکا

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس گفت: اظهارات ترامپ در تهدید به کشتار معترضان آمریکایی نشان می‌دهد نه تنها مردم دیگر کشورها قربانی تروریسم دولتی آمریکا هستند؛بلکه خود مردم آمریکا از نژادهای مختلف قربانیان این دولت تروریست هستند.

سیدجواد ساداتی نژاد   در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره اعتراضات خیابانی به قتل جنجالی «جورج فلوید» سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا،گفت: تحولات روزهای اخیر واقعیت حقوق بشر آمریکایی را نمایان کرده و  اظهارات "ترامپ" رئیس جمهور تروریست آمریکا در تهدید به کشتار معترضان آمریکایی نشان می‌دهد نه تنها مردم دیگر کشورها قربانی تروریسم دولتی آمریکا هستند؛ بلکه خود مردم آمریکا از نژادهای مختلف اولین قربانیان این دولت تروریست هستند.



آمریکا بیش از نیم قرن است که خودش را پرچم دار دموکراسی و آزادی در جهان می‌داند



نماینده مردم کاشان در مجلس  با بیان اینکه افسانه افول آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم رنگ و بوی واقعیت به خود می گیرد، در ادامه افزود: آمریکا بیش از نیم قرن است که خودش را پرچم دار دموکراسی و آزادی در جهان می‌داند و همین باعث شده که خودش را مهره اصلی حقوق بشر بداند.



ساداتی نژاد بااشاره به سکوت معنادار برخی کشورهای غربی در مقابل تبعیض نژادی و قتل یک سیاهپوست توسط پلیس،مطرح کرد: برخی از سران کشورهای غربی که همیشه مدعی دفاع  از دموکراسی و حقوق بشر هستند، در واکنش به این نژادپرستی سکوت کرده اند، برخی سران کشورهای اروپایی مانند فردی کر و کور رفتار کردند. مدعیان اخلاق مداری در تمام این سال ها ، تیر خلاص را به سمت انسانیت و آزادی نشانه گرفته اند. 



بیشتر بخوانید: 





 



وی با بیان اینکه تبعیض نژادی به دومین چالش بزرگ آمریکا و غرب پس از چالش بهداشت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: دومین چالش بزرگ،‌ مشکل نژادپرستی در جامعه غربی با حجم کامل خود نمایان شده و دامنه آن در کشورهای غربی پنهان‌ شدنی نیست.











سید جواد ساداتی نژاد


 



قتل وحشیانه "جورج فلوید" جدیدترین نماد تروریسم نژادی پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان



وی ادامه داد: سفیدهای آمریکایی رشد سیاهپوستان را در عرصه‌های مختلف تهدیدی برای خود تلقی می‌کنند. به همین خاطر می‌کوشند که مانع از ورود سیاهپوستان به دانشگاه‌ها، مشاغل و موقعیت‌های بالا شوند.بخش بزرگی از سفیدپوستان آمریکایی، سیاهان را تهدیدی برای پیشرفت خود تلقی کرده و به همین خاطر نمی‌خواهند آنها به جایی برسند. 



نماینده مردم در مجلس دهم و یازدهم با اشاره به خوش خدمتی ترامپ به جامعه اقلیت آمریکا،تاکید کرد: علت بالا بودن نرخ خشونت پلیس آمریکا در قبال سیاه‌پوستان را باید سیاست‌گذاری‌های گروه غالب در آمریکا دانست که اظهارات اخیر "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، نمایانگر آن است؛ گروه اقلیت که  قدرت را در دست دارد و معرف طبقه سلطه‌گر آمریکا است.



نماینده مردم کاشان ،آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قتل وحشیانه "جورج فلوید" جدیدترین نماد تروریسم نژادی پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان است،تصریح کرد:  جورج فلوید تنها یکی از صدها سیاهپوست آمریکایی است که سالانه توسط پلیس این کشور کشته می شود؛ سیاهپوستان دهه‌ ها است که زیر فشار تروریسم نژادی آمریکا توان نفس کشیدن ندارند و جنبشی که نه فقط در آمریکا ،بلکه در اقصی نقاط جهان علیه تبعیض نژادی سازمان یافته شکل گرفته است به افول جامعه سرمایه دار و نژادپرست آمریکا منجر خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 299104
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم