خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/16 - 09:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
احمدی لاشکی:

سناریوی حملات داعش، ابقای نیروهای آمریکایی را تثبیت می‌کند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عراق به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌ و پیامد‌های تعقیب عناصر داعش را بپردازد و به همکاری جامعه بین‌الملل در این زمینه نیاز دارد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به تحولات سیاسی کشور عراق و حمله داعش به نیروهای حشدالشعبی گفت: گروه ترویستی داعش با حمایت آمریکا و عربستان و برخ از جوامع غربی در حال بازسازی نیروهای خود در عراق است.



وی افزود: اما عراق به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌ها و پیامد‌های تعقیب عناصر داعش را بپردازد و به ویژه در سایه بحران اقتصادی کشور، به همکاری جامعه بین‌الملل در این زمینه نیاز دارد. سناریوی حملات داعش، ابقای نیروهای آمریکایی را تثبیت می‌کند؛ نیروهای اشغالگری که پارلمان عراق، مصوبه اخراج آنان را تصویب کرده است.



فعالیت های داعش در شبکه های اجتماعی با سوءاستفاده از تمرکز جهان بر روی موضوع کرونا



نماینده مردم چالوس نوشهر و کلاردشت در مجلس با اشاره به بازگشت فعالیت های داعش در شبکه های اجتماعی با سواستفاده از تمرکز جهان بر روی موضوع کرونا، مطرح کرد: اعضای گروه داعش و طرفداران آنها از این فرصت بهره برده و حساب های جدیدی را ایجاد کرده اند و از طریق فضای مجازی، عملیات های تروریستی خود را هدایت می کنند.



احمدی لاشکی با بیان اینکه آمریکا در پی تسویه حساب با گروه های مقاومت است و می خواهد از اهرم داعش برای ماندن در عراق استفاده کند، مطرح کرد: عراق طی سال‌های گذشته از تروریسم رنج می برد ولی با بازوی مردمی حشدالشعبی و نیروهای مقاومت توانست بر تروریست های داعش پیروز شود؛ اما نتوانست به حضور آن‌ها کاملا پایان دهد.



 











تظاهرات در عراق


 



بیشتر بخوانید:





 



نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه پارلمان عراق و نگرانی آمریکا بعد از تصویب آن، تاکید کرد: پارلمان عراق در واکنش به شهادت شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی، مصوبه اخراج تروریست‌های آمریکایی را تصویب کرد که تاکنون با سنگ‌اندازی‌های آمریکا و برخی گروه‌های سیاسی وابسته ، این مصوبه جنبه اجرایی به خود نگرفته است.



وی با تاکید بر لزوم انسجام نیروها و گروه های سیاسی عراق در این شرایط بحرانی، تصریح کرد: در همان زمانی هم که مصوبه پارلمان مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق تصویب شد، احزاب سیاسی، با یکدیگر اختلاف داشتند؛برخی از گروه های سیاسی وابسته بنا به دلایل فرقه ‌گرایانه‌ای خواستار ابقای عناصرآمریکایی در عراق بودند، این موضوع بر مسائل سیاسی عراق سایه افکنده و آمریکا را به هدفش که ایجاد ایدئولوژی اینکه بدون آمریکا منطقه روی آرامش را نخواهد دید،صحه می گذارد.



عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم الحشد الشعبی در مبارزه با داعش، تأکید کرد: جمهوری اسلامی از تلاش‌های عراق در مبارزه با تروریسم و استقرار صلح و ثبات در این کشور حمایت می کند و تاریخ نشان داده که خون پاک مجاهدین فی سبیل الله هرگز به هدر نخواهد رفت و انتقام این خون‌های پاک گرفته خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 297439
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار