خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/25 - 10:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بیرانوندی:

سن ورود به دانشگاه فرهنگیان باید به 24 سال افزایش یابد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را عادلانه ندانست و تاکید کرد که باید به 24 سال افزایش یابد.

محمد بیرانوندی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با تاکید بر اینکه سن ورود به دانشگاه فرهنگیان عادلانه نیست و باید افزایش یابد، گفت: در گذشته سقف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور 24 سال بود که با بازنگری در سال 92 به 22 سال کاهش یافت اما با توجه به علاقمندی بسیاری از جوانان به شغل معلمی بهتر است با افزایش سن ورود فرصتی به آنها برای اشتغال در این حوزه داده شود.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی فرد در سن 18 سالگی دیپلم بگیرد 4 سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان فرصت دارد هر چند این 4 سال مدت زمان زیادی است اما با توجه به افزایش داوطلبان و برای افزایش دامنه انتخاب و رقابت بیشتر می طلبد سقف سن ورود به دانشگاه افزایش یابد.



وی با تاکید بر اینکه افزایش سقف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان امری معقول است، ادامه داد: به طور قطع این موضوع را در کمیسیون آموزش مجلس مطرح خواهیم کرد و پیگیری لازم را خواهیم داشت.



نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس دهم یادآور شد: در حال حاضر مسیرهای جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان، تربیت شهید رجایی و آزمون استخدامی است و در مورد افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان باید وزارت آموزش و پرورش، سازمان های برنامه و بودجه و امور استخدامی تصمیم‌گیری کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296721
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار