خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/13 - 11:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
خالدی سردشتی:

سد خرسان در استان چهارمحال و بختیاری نیاز به رسیدگی جدی دولت دارد

نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: سد خرسان در استان چهارمحال و بختیاری نیاز به رسیدگی جدی دولت و وزارت نیرو دارد.

محمد خالدی سردشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: در شهرستان لردگان با دو پروژه مهم و ملی در رابطه با سدهای ونک و خرسان مواجه هستیم که دولت باید در سریع ترین زمان ممکن به وضعیت این دو سد مهم و استراتژیک رسیدگی کند.



نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سد خرسان که یکی از مهمترین منابع تولید برق به شمار می رود، بنابر تصمیمات اتخاذ شده قرار بر این شد که فایناس آن انجام شود که وزارت نیرو و سازمان آب باید برای تأمین اعتبارات لازم برای بهبودی شرایط این سد مهم و استراتژیک تلاش های لازم را صورت دهند.



وی افزود: این پروژه جز دسته پروژه هایی است که بالای 5 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد که در حین ساخت آن می تواند اشتغالزایی بسیار بالایی داشته باشد و در کنار آن در تامین برق400 مگاواتی برای مردم استان چهارمحال و بختیاری، می تواند ظرفیت بسیار بالایی داشته باشد.



این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: می توان از سد خرسان به عنوان پدافند غیرعامل برای مردم استان چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان لردگان نام برد که در خصوص کمبود آب در بخش آب شرب، آب کشاورزی وآب صنعتی می تواند کمک های بسیاری داشته باشد، چراکه ذخیره این سد 1/2میلیارد مکعب آب بوده که ظرفیت بسیار مناسبی برای شهرستان لردگان است.



عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خاطرنشان کرد: لذا با توجه به ظرفیت هایی که سد خرسان برای استان چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان لردگان دارد، انتظار می رود دولت ووزارت نیرو نگاه ویژه ای به این سد داشته ومشکلات را مرتفع کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297258
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار