خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/15 - 09:56
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : بین الملل

سخنرانی عبدالرضا عزیزی در نشست کمیته فلسطین اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC)

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان در نشست کمیته فلسطین اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) که در بورکینافاسو برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، عبدالرضا عزیزی در نشست کمیته فلسطین اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) که در بورکینافاسو برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.



متن سخنرانی به شرح زیر است:  



آقای رئیس؛



همکاران محترم،



خانم ها و آقایان؛



قبل از هر چیز از مهمان نوازی دولت و ملت بورکینافاسو صمیمانه تشکر می کنم و همینطور تشکر می کنم از کلیه همکاران که هر کدام از یک زاویه دید به حمایت از آرمانهای فلسطین پرداختند. خصوصا نماینده محترم الجزایر,کامل و عملیاتی و انقلابی صحبت کرد. باید عرض کنم ما سربازان ولایت و سرباز سید علی خامنه ای آماده ایم برای دفاع از آرمانهای فلسطین و تمام سرزمینهای اسلامی جهت مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم جانمان را فدا کنیم. دستور ترور ژنرال حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را فرعون زمان و بزرگترین تروریست دولتی جهان (آمریکا )و رییس آن (ترامپ )صادر کرد ولی دهها میلیون حاج قاسم و حاج ابومهدی المهندس در ایران و عراق جایگزین شدند و آماده دفاع از فلسطین و کیان اسلامی هستند.



مایلم مراتب خرسندی خود را از شرکت در نشست مهم ‎کمیته فلسطین که رکن رسیدگی کننده اتحادیه به مهمترین اولویت دستورکار جهان اسلام یعنی مسأله فلسطین می باشد، اعلام نمایم. امیدوارم این نشست بتواند نقش مهم خود را در تحکیم همبستگی و اتحاد میان ملتهای مسلمان در راستای آزادی کامل سرزمینهای اشغالی فلسطین و تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی در سراسر سرزمینهای اشغالی به مرکزیت قدس شریف ایفاد نماید.



در شرایط حاضر، جهان اسلام با مشکلات، چالشها و بحرانهای متعددی ازجمله بی ثباتی و ناامنی در برخی مناطق و تهدید فزاینده افراط گرایی و تروریسم مواجه است. با این حال، تحولات اخیر منطقه نباید توجه کشورهای اسلامی را از مهمترین موضوع جهان اسلام که همانا مسأله فلسطین می باشد، منحرف نماید. تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی طی هفت دهه و همچنین کشتار، اذیت و آزار، اخراج و آواره کردن میلیونها فلسطینی، طراحی و اجرای سیاست هدفمند تغییر هویت اسلامی، فرهنگی و جمعیتی سرزمینهای اشغالی فلسطین به ویژه قدس شریف و محاصره اقتصادی سیزده ساله نوار غزه و محروم نمودن مردم این منطقه از دسترسی به نیازمندیهای اولیه زندگی، غیرقابل پذیرش و برخلاف قوانین و موازین حقوقی و انسانی شناخته شده در عرصه روابط بین الملل است.



آقای رئیس؛



تردیدی نیست که به ویژه به دلیل اقدامات گستاخانه و حمایتهای آشکار دولت نژادپرست و اسلام ستیز حاکم بر آمریکا از رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر، امروزه فلسطین بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت عملی کشورهای اسلامی است.



در شرایط کنونی که ارتکاب اقدامات ضد بشری، نقض مصوبات سازمانها و نهادهای بین المللی و قوانین و قواعد حقوقی بین الملل توسط رژیم آمریکا به امری عادی مبدل شده است و رژیم صهیونیستی نیز به دلیل حمایت بی قید و شرط ترامپ با فراغ بال و در نهایت بی مسئولیتی کلیه قواعد و قوانین بین المللی ازجمله قطعنامه های صریح شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد را نادیده گرفته و هر روز فشارهای بی رحمانه خویش بر ملت مظلوم فلسطین افزوده و آنان را در تنگنای بیشتری قرار می دهد.



ضروری است اتحادیه مجالس اسلامی از طریق کمک به فراهم سازی فضای قانونی لازم به منظور توسل به اقداماتی عینی و کارساز در سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی، نسبت به دفاع از آرمان فلسطین و تضمین استقلال و حقوق مشروع مردم فلسطین با جدیت بیشتری وارد عمل شود.



قدس شریف و مسجد الاقصی که همواره در معرض تهدیدات ناشی از اقدامات رژیم صهیونیستی و افراطیون صهیونیست در جهت یهودی سازی و تخریب مظاهر تاریخی و اسلامی آن بوده است، امروزه و پس از اعلام تصمیم نابخردانه و جانبدارانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و اعلام انتقال پایتخت آن کشور به شهر مقدس قدس، در وضعیت بسیار نگران کننده ای به سر می برد.



این تصمیم دولت آمریکا که زمینه ساز وقوع ناآرامیها و بحرانهای امنیتی جدی در منطقه می باشد، نه تنها نشان دهنده حمایت آشکار و عملی آن از رژیم صهیونیستی و عدم اتخاذ سیاست بی طرفی در قضیه فلسطین است، بلکه در واقع خط بطلانی بر راهکارهای سازشکارانه ای است که طی دهه های اخیر در قالب مذاکرات صلح پیگیری گردیده است.



در ضمن اعلام معامله قرن توسط فرعون زمان(ترامپ) به هیچ عنوان قابل قبول نیست و ما آنرا محکوم می کنیم و این پروژه معامله قرن نیز حمایت از صهیونیستها به صورت یکجانبه است.



آقای رئیس؛



مسأله فلسطین، فلسفه وجودی سازمان همکاری اسلامی است و ضروری است که ما در جایگاه نمایندگان کشورهای اسلامی در پی تصویب یک سلسله اقدامات عملی نظام مند و معنی دار برای پایان دادن به تمامی اشکال اقدامات تجاوزگرانه صهیونیسم جهانی برای استمرار و تثبیت اشغال نامشروع فلسطین باشیم و با جلوگیری از تحقق تلاشهای غیرقانونی اشغالگران اسرائیلی برای تغییر ماهیت شهر اشغال شده قدس، در مسیر آزادی کامل فلسطین گام برداریم.



اتحادیه مجالس اسلامی باید یک صدا با جامعه بین المللی با فرهنگ بی کیفری رژیم صهیونیستی مقابله نماید و این رژیم اشغالگر را وادار سازد تا به قطعنامه های بین المللی در خصوص بازگشت آوارگان و رفع محاصره غزه گردن نهد.



ما بر این باوریم که درگیریها و اختلافات درازمدت خاورمیانه و برقراری صلحی عادلانه و پایدار در منطقه جز از طریق حل و فصل مشکل فلسطین و پایان دادن به اشغال کلیه سرزمینهای اشغالی در غرب آسیا توسط کیان صهیونیستی، اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین، بازگشت کلیه آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خویش و تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف در بستر برگزاری یک همه پرسی با شرکت تمام اقوام و ساکنین تاریخی این سرزمین به سرانجام نخواهد رسید.



حمایت بی چون و چرا از آرمان فلسطین و همراهی با مردم مظلوم فلسطین برای تحقق این اهداف مقدس جزیی جدایی ناپذیر از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود./



پایان پیام 



 

  • کد خبر : 295080
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار