خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/25 - 16:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس:

سختی‌های برگزاری انتخابات، استانداران را از اقدامات اقتصادی باز می‌دارد

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: پس از آغاز فرایند انتخابات، معمولا استانداران و فرمانداران سختی‌های بسیاری را باید بر دوش کشند و نمی‌توانند به انجام اموراقتصادی بپردازند.

بیت اله عبداللهی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص فعالیت استانداران در ایام نزدیک به انتخابات، اظهار داشت: پس از آغاز فرایند انتخابات، معمولا استانداران و فرمانداران سختی‌های بسیاری را باید بر دوش کشند و از الان تا پایان انتخابات درگیر این مسائل هستند و نمی‌توانند به انجام اموراقتصادی از سوی آن‌ها امید داشت.



نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت استانداران باید به پایان رساندن، پروژه‌های نیمه کاره باشد، بیان کرد: استانداران باید مطابق با تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدامات جدی خود را انجام دهند.



وی افزود: مجموعه‌ای از مدیران استانی بعضا دیده شده که موضوعات اقتصاد مقاومتی را جدی نمی‌گیرند، در حالیکه می‌توان با اقدامات صحیح، اقتصاد استان‌ها را شکوفا کرد. بعد از انتخابات مدیران استانی برای حل مشکلاتی مانند فقر، فساد و بیکاری باید اقدامات جدی اقتصادی خود را شروع کنند.



عبداللهی ادامه داد: روابط با کشورهای خارجی بسیار مهم است اما می‌توان به مسائل داخلی توجه ویژه داشت و در موارد بسیاری به خود کفایی رسید، ما نیازمند آمریکا نیستیم و یک کشور 4 فصل هستیم که می‌توانیم از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.



نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در استان‌ها موانعی دارد، به وزیر صمت گفتم، 2 ماه فرصت بدهید تا چند کارشناس زبده و علاقمند، به استان ها و شهرستانها بروند و پس از گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران و بخش‌های اداری، مقررات زائد را حذف کنند.



وی با بیان اینکه دستورالعمل‌ها مشکلاتی را برای سرمایه گذاری در استان ها ایجاد کرده و مشکل از قوانین نیست، افزود: یکی از موانع تولید در ایران دستورالعمل‌های اجرائی است که باید زوائد آن‌ها حذف شود.



نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه می‌گویند هر سرمایه گذاری باید در شهرک های صنعتی اقدام کند، اقدام درستی نیست زیرا ممکن است زمین‌های شوره‌زار بلا‌استفاده‌ای در مکان‌های مناسبی وجود داشته باشد، اما مقررات اجازه ساخت و ساز در آن مکان‌ها را نمی‌دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 292669
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار