خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/03 - 21:31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
/سال جهش تولید/

ساعی: قوای سه‌گانه به دنبال کاتالیزوری برای جهش تولید باشند

رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه جهش تولید به معنای افزایش میزان و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی است تاکیدکرد که قوای سه‌گانه باید با اتحاد و برنامه‌ریزی در پی کاتالیزوری برای تحقق این مهم باشند.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت جهش تولید به عنوان شعار سال که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند، گفت: چندین سال است که مباحث اقتصادی و تولید توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب شده و در اولویت سیاست‌های کلان کشور قرار گرفته و خط و مشی مسئولان و شهروندان را مشخص می‌کند.



جهش تولید به معنای افزایش میزان و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی است



نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سال گذشته که رونق تولید نامگذاری شد برغم تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که ایجاد شد، توانستیم ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم، کمااینکه در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی رسیدیم.



وی تصریح کرد: جهش تولید باید در قالب فعالتر کردن ظرفیت‌های تولید داخلی و هماهنگی دستگاه‌های متولی صورت بگیرد تا هم میزان و هم کیفیت تولیدات کشور ارتقا یابد و تحقق این امر هم با برنامه‌ریزی امکانپذیر می‌شود.



جهش تولید به رفع مشکل معیشت و اشتغال در جامعه منتهی می‌شود



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: جهش تولید زمانی امکانپذیر می‌شود که قوای سه‌گانه با اتحاد و برنامه‌ریزی در پی کاتالیزوری برای این بخش باشند و در گام نخست موانع تولید را رفع کرده و قوانین مجلس در جهت تحقق این مهم و بهبود فضای کسب و کار اجرا کنند تا روند تولید تسریع شود که به طور قطع به رفع مشکل معیشت و اشتغال در جامعه منتهی خواهد شد.



ساعی با بیان اینکه استفاده از تجارب تولیدکنندگان در اتاق بازرگانی نقش موثری در جهت جهش تولید دارد، در مورد مشوق‌هایی که باید در این زمینه ایجاد شود، اظهار کرد: کاهش مالیات، رفع موانع تولید و تسهیل روند استفاده از تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذارانی که تمایل به فعالیت در این بخش دارند می‌تواند بهترین مشوق برای تولیدکنندگان باشد.



جمعیت جوان یک سرمایه اجتماعی مهم محسوب می‌شود



وی در مورد افزایش موالید در جهت رشد جمعیت جوان کشور در آینده، خاطرنشان کرد: ایران در شرایط کنونی بیشترین میزان جمعیت جوان را دارد، اما بر اساس برآورد آماری صورت گرفته، کشور به سمت داشتن جمعیت کهنسال پیش می‌رود، و این در حالی است که جمعیت جوان یک سرمایه اجتماعی مهم محسوب می‌شود.



ساعی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان به نکته بسیار مهمی اشاره فرمودند و چشم‌اندازی را برای کشور تعریف کردند که نشان می‌دهد باید از الان برای آینده برنامه‌ریزی کنیم و برای تحقق آن از طریق رسانه ملی فرهنگسازی شود.



اجرای سیاست‌های تعالی جمعیت نیازمند اختصاص امکاناتی به زوج‌ها است



این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری ارائه طرح‌هایی از سوی فراکسیون زنان مجلس دهم در جهت رشد جمعیت و تعالی خانواده مورد تاکید رهبری، تاکید کرد: اجرای این سیاست‌ها نیازمند اختصاص امکاناتی به زوج‌ها است که در این راستا اقدامات حمایتی در قانون برنامه ششم توسعه لحاظ شد، کما اینکه افزایش مرخصی زایمان و تعیین مرخصی برای آقایان یکی از این موارد بود، همچنین لازم است برای مراقبت‌های قبل، حین و بعد از زایمان و ارائه خدمات ویژه در مراکز درمانی برای تولد فرزندان دوم به بعد تدابیری اندیشیده شود.



رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دغدغه مالی یکی دیگر از مواردی است که باعث کاهش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری شده است، همچنین حذف برخی امتیازها برای مادران شاغل از جمله نبود مهدکودک در دستگاه‌ها از دیگر مشکلاتی است که مانع از تمایل والدین به داشتن تعداد بیشتر فرزند شده است، چرا که استفاده از خدمات مهدکودک‌های خصوصی بار مالی مضاعفی را به آنها تحمیل می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296273
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار