خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/20 - 15:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
سعادت:

ساخت سدهای استان بوشهر تسریع شود

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مهم ترین چالش این استان موضوع کم آبی است باید روند ساخت سدهای این استان تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد باقر سعادت در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: باهوش، باغان، دشت پلنگی و دالکی از جمله سدهایی است که با ساخت آنها مشکل کم آبی استان آینده حل می شود به همین دلیل تامین اعبتار مورد نیاز احداث آنها ضروری است.



نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بیش از 90 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از خارج از این استان تامین می شود و این امر ایجاب می کند که در ایجاد منابع جدید تامین آب در استان اهتمام جدی داشته باشیم.



سعادت ادامه داد: بیکاری پس از کم آبی دومین چالش استان بوشهر است این در حالی است که ظرفیت های قابل توجهی همچون نیروگاه اتمی و پارس جنوبی با ظرفیت ایجاد 60 هزار فرصت شغلی در این استان وجود دارد. وی بیان کرد: در پارس جنوبی برخلاف سایر نقاط کشور که عمده اشتغال آن برای بومی ها رقم می خورد، برای نیروهای غیربومی بیشترین فرصت های شغلی این منطقه را در اختیار دارند که وضعیت برای مردم میزبان این صنایع قابل پذیرش نیست.



وی در ارتباط با مشکلات حوزه درمان استان بوشهر گفت: تنها بیمارستان قلب استان بوشهر اکنون در یک درمانگاه فعالیت دارد.



سعادت ادامه داد: در ارتباط با زیرساخت های جاده ای نیز بهسازی و تعریض محور دالکی-کنارتخته ضرورتی اجتناب ناپذیر است.



وی افزود: حجم بالای ترددها و تلفات جانی ایجاب می کند تعریض این مسیر در دستور کار جدی مسئولان ذیربط قرار گیرد.



سعادت اظهار داشت: همچنین راه دالکی - آبپخش- سعدآباد از جمله جاده های دسترسی شهرستان دشتستان است که به تعریض نیاز دارد.



وی ادامه داد: بخش های ارم و بوشکان شهرستان دشتستان که تنها راه امرار و معاش آنها کشاورزی و دامپروری است با مشکلات زیادی از جمله نداشتن راه دسترسی مناسب دست و پنجه نرم می کنند.



سعادت در ارتباط با بودجه یکهزار و 30 میلیارد ریالی نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی گفت: با اجماع خوبی که در این حوزه با همراهی نمایندگان استان صورت گرفت کل این اعتبار به طرح احداث راه آهن بوشهر-شیراز اختصاص یافت.



این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: امیدواریم با توجه به تامین فاینانس خارجی این طرح در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن از سرگرفته شود.



به گزارش ایرنا، سعادت افزود: با توجه به اینکه شبکه ریلی و اتصال آن به بنادر به عنوان محور اصلی حمل ونقل است اتصال راه آهن شیراز به بوشهر حائز اهمیت بسیار زیادی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 243571
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار