خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/08 - 11:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
شریفی:

سابقه کار اجرایی شرط کاندیداتوری افراد برای انتخابات مجلس می‌شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، خبر داد: در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مقرر کردیم که سابقه کار اجرایی شرط کاندیداتوری افراد برای انتخابات مجلس شود.

ناصر شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به برخی از مفاد لایحه جامع انتخابات درباره شرایط داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: کاندیداتوری افراد برای انتخابات مجلس و شوراها را نمی‌توان منوط به عضویت در حزب و فعالیت حزبی کرد زیرا احزاب ما از پختگی و جامعیت لازم برخوردار نیستند هرچند به لحاظ کمی قابل توجه هستند.



فعالیت حزبی نمی‌تواند شرط کاندیداتوری انتخابات مجلس شود



نماینده مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از احزاب ما نزدیک به ایام انتخابات بروز و ظهور پیدا می‌کنند بنابراین این چنین شرطی را نمی‌توان به قانون اضافه کرد، این شرط می‌تواند در کنار سایر شروط به صورت غیرالزام‌آور قرار گیرد.



وی افزود: در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مقرر شد تا برخی شروط دیگر از جمله داشتن سابقه کار اجرایی برای کاندیداهای انتخابات مورد توجه قرار گیرد، کاندیداهای مجلس باید رزمه اجرایی قوی داشته باشند تا پس از انتخاب شرایط را درک و منشاء اثر باشد.



شریفی یادآور شد: شرط فعالیت حزبی برای سال‌های آتی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد اما در حال حاضر این شرط نمی‌تواند اجرا شود زیرا نه تنها احزاب قوی و فعال نداریم بلکه بسیاری از افراد به صورت مستقل وارد انتخابات می‌شوند.



اقلیت‌های مذهبی می‌توانند در انتخابات مجلس و شوراها شرکت کنند



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر مفاد طرح و لایحه جامع انتخابات، گفت: بخشی از لایحه به کاندیداتوری اقلیت‌های مذهبی اشاره کرده است، با توجه اصلاح قانون در سال گذشته پس از وضعیتی که برای عضو شورای شهر یزد به وجود آمد، ابهامات این بخش مرتفع شد.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نگاه مجلس همان مصوبه سال گذشته و حضور اقلیت‌های مذهبی در مجلس و شوراها است، در لایحه هم بر این نگاه اصرار خواهیم کرد هرچند شاید شورای نگهبان مواضع متفاوتی از مجلس و دولت داشته باشد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 275131
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار