خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/22 - 15:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحت پیشه تشریح کرد:

روابط تهران و لندن زیر سایه بوریس جانسون

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افق روابط ایران و انگلیس را در دوران نخست وزیر جدید این کشور، بوریس جانسون تشریح می کند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره افق روابط ایران و انگلیس را در دوران نخست وزیر جدید این کشور گفت: آمد و شدی که در راس حکومت در بریتانیا صورت گرفت ، متاثر از موضوع برگزیت بود، یعنی مهم ترین عامل تاثیرگذاری در آن برگزیت بود و مهم ترین هدف سیاستمداران و کابینه جدید نیز حل و فصل همین مساله است.



انگلیس در 4 دهه گذشته پیش قراول اروپا در اجرای سیاست های ضدایرانی آمریکا بوده است



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این مطلب افزود : در این شرایط مساله ایران در متن تغییر و تحولات سیاسی انگلیس نیست، اما واقعیتی وجود دارد که بریتانیا از دهه 1970 میلادی تا به امروز که نقش و جایگاه خود را در استثمارگری به آمریکا داد ، هرگز نقش مستقلی را بازی نکرده است.



بیشتر بخوانید:





 



فلاحت پیشه دراین خصوص تاکید کرد: این عدم داشتن نقش مستقل در مورد ارتباط با ایران- مشخصا در 40 سال گذشته که مساله ارتباط با جمهوری اسلامی ایران تعریف شد -نیز صدق کرده و وجود داشته است.



نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس همچنین، مطرح کرد : برتانیا در 40 سال گذشته در قبال آمریکا ،پیرو سیاست های آمریکا عمل کرده و در قبال کشورهای اروپایی نیز پیش قراول سیاست های ضد ایرانی در اتحادیه اروپا بوده است و به همین دلیل نزدیک ترین کشور به واشنگتن در سطح کشورهای اروپایی محسوب می شود.



جانسون تلاش خود را برای جلب حمایت سیاسی ترامپ می کند



وی ادامه داد : کاری که بوریس جانسون می کند این است که به سمت اجرای برگزیت توام با ضرب العجل فارغ از توافق با کشورهای اروپایی می رود و در این رابطه تلاش می کند تا از حمایت سیاسی ترامپ استفاده کند.



فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: به همین میزان نقش بریتانیا در اروپای امروز در قبال ایران کاهش می یابد ،اما در موضوع آمریکا، انگلیس سعی می کند حمایت آمریکا را در موارد اختلافی با ایران جلب کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که نقش انگلیس در برجام کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: تصور می کنم از این پس در دوران تحولات جدید بریتانیا ،نقش لندن در برجام کاهش و در مقابل، نقش بازیگری همچون لندن افزایش پیدا کند.



محافظه کاران انگلیسی زبان ترامپ را می فهمند



وی افزود :در سمت دیگر به نظر می رسد جانسون سعی دارد به سمت تنش زدایی با ایران پیش برود و محافظه کارانه عمل کند و تلاش می کند تنشهای خارجی را تعدیل کرده و به صورت منفرد در مقابل ایران قرار نگیرد.



فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: محافظه کاران انگلیسی زبان ترامپ را می فهمند، ترامپی که اعلام کرد در عمل کمکی به انگلیس نمی کند و انگلیس باید به تنهایی نفت کش های خود را اسکورت کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : انگلیسی ها که هیچ کاری را به تنهایی شروع نکرده و هیچ کاری را به تنهایی پایان نداده اند، سعی می کنند مساله ایران برای آن ها به معضل سیاست خارجی لندن تبدیل نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 286456
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار