خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/26 - 15:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
دهمرده:

رفتار دولت هند با مسلمانان با معیارهای حقوق بین الملل قابل توجیه نیست

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی می گوید: دولت هند با رفتارهای ناپسند درباره مسلمانان،حیثیت و جایگاه خودش را زیر سوال می‌برد.

حبیب‌الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به اعتراضات و ناآرامی‌ها علیه قانون جدید حق شهروندی در هند، گفت: با توجه به تبعیضی که الان در هندوستان شروع شده است و مشکلات نژاد پرستی و برخورد خشن با مسلمانان، این توقع و انتظار را از دولت هند نداشتیم.



دولت هند با رفتارهای نژادپرستانه حیثیت و جایگاه خودش را زیر سوال می‌برد



وی افزود: مردم هند در طول تاریخ انسان های منطقی بودند و دولت هند با این رفتارناپسند، حیثیت و جایگاه خودش را زیر سوال می‌برد.



نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس، مطرح کرد: "نارندرا مودی" نخست وزیر هند، تندروی هایی را در موضوع مسلمانان  انجام می دهد و نباید با این سبک و سیاق برخورد شود، چراکه این برخوردها با هر معیار بین المللی قابل قبول نیست و مردود است.



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نفوذ بیگانگان در میان سردمداران هندو ، مطرح کرد: این نفوذ ممکن است باشد، این توقع از هندوستان با آن سابقه خوبی که در اجماع فرقه ها،ادیان ،مذاهب داشته است وجود ندارد ؛ این حرکت زشت و تبعیض نژادی که با مسلمانان انجام می دهد،رفتار صحیحی نیست و در دنیا محکوم است.



دهمرده ادامه داد: رفتارهای نژادپرستی موضوع کهنه و مرده ای است که در دنیا تمامی افراد آن را محکوم می‌کنند؛ انسان های آزادی خواه جهان  به دور از مسائل دینی، مذهبی و از نگاه انسانی آن را رد می‌کنند.











حبیب دهمرده


تمام آزادی خواهان جهان در مقابل موضوع عدم تابعیت به مسلمانان در هند یکپارچه شوند



عضو فراکسیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی درمجلس با تاکید براینکه در مقابل موضوع عدم تابعیت به مسلمانان در هند تمامی مسلمانان جهان یکپارچه شوند، مطرح کرد: با تمام اوضاع و احوال این ها اخطارهایی است که مسلمانان داده می شود؛ یک روز اسرائیل حرکت هایی در مقابله با مسلمانان انجام می دهد،اروپایی ها رفتارهایی را انجام می دهند؛ در یمن در سوریه و عراق و در کشمیر؛امروز هم در هندوستان ؛ همه این ها یک راه را جلوی پای مسلمانان می گذرد و آن هم وحدت کلمه است.



نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسلمانان باید مشکلات و اختلاف سلیقه ها را کنار بگذارند و هرکسی که اسمش مسلمان است باید متحد شوند و رمز موفقیت در وحدت است.



وی با بیان اینکه حضرت امام (ره)  برموضوع وحدت مسلمانان بسیار تاکید داشتند،ادامه داد: کشورها از نظر روابط دیپلماتیک باید این موضوع را مطرح کرده و این حرکت را محکوم کنند. تمام آزادی‌خواهان بشریت این موضوع را مردود کنند؛ آزادی خواهان جهان برای آزادی وظیفه دارند این حرکت‌ها را محکوم کنند چراکه این رفتار ضد انسانی است.



عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر در مقابل این رفتارهای ضدبشری حرکت قوی انجام‌ نشود؛ امروز هندوستان است و فردا کشور دیگری این کار را انجام می‌دهد.ما از کشوری مانند هندوستان با ادعای ۷۲ ملتی که همه اقوام و مذاهب و بسیاری از فرق در کنار هم زندگی می کنند،این انتظار را نداشتیم.از هر زاویه نگاه کنیم حرکت ناپسندی است و همه باید آن را محکوم کنند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 292765
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار