خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/11 - 17:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
حمزه با انتقاد از افزایش 500 درصدی قیمت زنجبیل و 300 درصدی لیموترش:

رعایت بهداشت فردی مهمترین اصل مقابله با کرونا است

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس رعایت بهداشت فردی را مهمترین اصل مقابله با کرونا دانست و از مردم خواست تا در مصرف زنجبیل و لیموترش تعادل را رعایت کنند.

احمد حمزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به افزایش 500 درصدی قیمت زنجبیل و300 درصدی لیموترش، گفت: مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید اصول اولیه و نکاتی که وزارت بهداشت اعلام می کند را رعایت کنند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: لیموترش حاوی ویتامین C است و زنجبیل هم خواص زیادی دارد اما زیاده‌روی در مصرف زنجبیل عوارضی را به دنبال دارد و مردم نباید برای پیشگیری از کرونا تنها به مصرف این دو روی بیاورند.



نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم ادامه داد: لیموترش جایگزین‌های دیگری هم دارد و الزامی برای خوردن آن وجود ندارد و مردم می توانند مرکبات دیگر را جایگزین کرده و فراموش نکنند که خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مهمترین اصل مقابله با کرونا است.



وی یادآور شد: مردم باید فاصله خود از مبتلایان را حفظ و از تردد در محیط‌های شلوغ و لمس سطوح تا یک ماه آینده که هوا گرم می‌شود خودداری کنند تا مبتلا به کرونا نشوند.



حمزه با ابراز تاسف از اینکه نظارت و کنترل خوبی بر بازار وجود ندارد، تصریح کرد: باید نظارت ها بر بازار تشدید شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 295749
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار