خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/02/23 - 18:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
/عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان‌ها/

رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی در گرو فعالیت همه دستگاه‌هاست نه فقط شورای فرهنگ عمومی

عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل معتقد است رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی هر استان در گرو فعالیت همه دستگاه‌هاست نه فقط شورای فرهنگ عمومی.

بشیر خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: ائمه جمعه، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد و مسئولین فرهنگی استان اردبیل در جلسات شورا حضور دارند و در آن در مورد مباحث فرهنگی در سطح استان اردبیل صحبت می‌شود.



نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در مورد سنت‌های اردبیل  که در قدیم بوده و اکنون نیست، در مورد بی‌بند و باری‌هایی که وجود دارد، در مورد مسئله ازدواج، طلاق، مهریه‌ها و ... بحث‌های متعدد و کارشناسی صورت می‌گیرد و از تجربه شهرستان‌هایی که در رفع این مسائل و مشکلات موفق بوده‌اند، کمک گرفته می‌شود.



عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ادامه داد: در مورد مسائل بهداشتی و سلامت جامعه نیز بحث می‌شود که همه ارگان‌ها اعم از شهرداری، ارگان‌های آموزشی و تربیتی و ...  باید همکاری کنند و این فرهنگ ایجاد شود تا بیماری‌ها شیوع پیدا نکنند؛ با اینکه این مسئله بهداشت و سلامت جامعه را در بر می‌گیرد، در مورد فرهنگ آن نیز بحث می‌شود و اگر این ارگان‌ها همکاری نکنند، با وجود اینکه مسئولیت آن با وزارت فرهنگ است اما مشکلاتی را برای عموم ایجاد می‌کند.



وی تصریح کرد: باید کاری شود که مشکلاتی که در سطح جامعه، ادارات و ... دیده می‌شود، با گسترش فرهنگ عمومی برطرف شود و هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند مسائل جامعه را حل و فصل کند و همه جامعه باید روی کار باشند تا بتوان آنچه را که فرهنگ اصیل کشور و منطقه است، حفظ کرد.



عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل، تبریز را به‌عنوان شهری بدون گدا مثال زد و گفت: در تبریز همه اعم از بازاری‌ها، کارکنان، کارمندان و ... پای کار آمدند و اگر فردی سر چهارراه می‌ایستد، به مشکلات وی رسیدگی می‌کنند تا مشکل حل شود.



خالقی در مورد خروجی شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: مسائل مطرح شده در جلسات شورا در دراز مدت خود را نشان می‌دهد اما کارها با جدیت دنبال می‌شود؛ اعضای شورا در ارتباط با اعتیاد، مسائل اخلاقی و مسائل فرهنگی جامعه و ... حساس بوده و جامعه را نسبت به این مسائل حساس می‌کنند و این خوب است که جامعه در قالب شورای فرهنگ عمومی نسبت به این مسائل آگاهی داشته و احساس مسئولیت می‌کنند.



نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل مرتب و ماهی یکبار برگزار می‌شود گفت: به دلیل اینکه جلسات با برنامه کاری، حضور و پیگیری برخی کارها در تهران و مجلس بنده هماهنگ نبوده، امکان حضور بنده به طور مرتب در جلسات میسر نشده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 198287
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار