خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/08 - 13:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نورقلی پور:

رسانه‌های برون مرزی برای جنگ رسانه‌ای با غرب آماده شوند

نماینده مردم کردکوی و بندر ترکمن در مجلس بهره گیری رسانه‌های برون مرزی کشور از خبرنگارانی را که اشراف کافی بر حوزه بین الملل و زبان انگلیسی دارند را یک ضرورت برشمرد و تأکید کرد: در مقطع کنونی رسانه‌های برون مرزی باید برای جنگ رسانه‌ای با غرب آماده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رامین نورقلی‌پور نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و بندرگز در مجلس، رسانه را یکی از ابزارهای تبلیغ مواضع و مبانی فکری دانست و گفت: امروزه تاثیرگذارترین رسانه‌ها، رسانه‌های تصویری هستند که در همین جهت لازم است که ما این وجه از فعالیت رسانه‌ای را هر چه بیشتر تقویت کنیم و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای این بخش در نظر بگیریم تا بتوانیم در گسترش دیدگاه اسلام و ایران در دنیا به موفقیت دست یابیم.



نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار و تحلیل‌هایی که شبکه‌ها و رسانه‌های برون مرزی اخیرا در دفاع از مواضع جمهوری اسلامی در سطح بین الملل داشته‌اند و تاثیر آن در نگرش جهانیان نسبت به کشورمان، گفت: با توجه به گستره وسیعی از پوشش رسانه ای در دنیا از آمریکای شمالی گرفته تا اروپا و آسیا، هجمه‌های بسیاری مرتبا به کشور وارد می‌شود، لذا لازم است که در این سوی خط مقاومت نیز، ایران رسانه مقتدری داشته باشد که به همان نسبت صدای محور مقاومت را به گوش جهانیان برساند.



وی با این بیان اینکه رسانه‌های برون مرزی باید از برخی شبکه‌هایی که طی این سال‌ها رشد قابل توجهی داشته اند، الگو بگیرند؛ تصریح کرد: یکی از نمونه‌های موفق از شبکه‌هایی که توانسته‌ طی سال‌های اخیر  جایگاه ویژه ای در منطقه کسب کند، شبکه الجزیره است. این شبکه توانسته مخاطبان بسیار زیادی را حتی در خود امریکا به خودش جذب کند و در واقع مواضع خودش را حتی به مخاطب آمریکایی نیز القا کند. البته منظور از این مهم، الگو برداری به جهت محتوایی نیست بلکه باید بتوانیم با اتخاذ روش های خاص خودمان تاثیرات لازم را داشته باشیم.



نورقلی پور افزود: یکی از مهم ترین ابزاری که می تواند بر مخاطب بین المللی، انگلیسی زبان و در گستره بین المللی تاثیر خودش را بگذارد و به ظاهر ابتدایی به نظر می رسد، بهره گیری از کسانی است که توانمندی لازم را در استفاده از زبان انگلیسی داشته باشند. 



این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: از طرف دیگر استفاده از خبرنگاران در گستره وسیعی از جهان ضرورتی غیرقابل انکار دارد. قطعا این موضوع، نیاز به سرمایه گذاری مناسبی دارد تا این خبرنگاران از گوشه گوشه دنیا بتوانند اخبار را مخابره و گزارش کنند. 



وی افزود: اشراف کافی خبرنگاران به حوزه بین الملل نقطه قوت هر شبکه برون مرزی است که ما باید این ویژگی را در رسانه‌های برون مرزی خود تقویت کنیم.



نورقلی پور با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک، گفت: این سفر توانست تا حدودی تبلیغات منفی را که رسانه‌های امریکایی علیه ما داشتند، خنثی کند و ما باید از این فرصت نهایت بهره رسانه‌ای را می‌بردیم.



 این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: در نشست‌های مختلفی که در سازمان ملل با سران کشورهای مختلف دنیا انجام شد، نتایج مثبتی به دست آمد که رسانه های برون مرزی ما در چنین مواقعی باید خود را نشان دهند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 290331
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار