خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/13 - 15:33
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی در تشریح عملکرد کمیسیون اجتماعی در دوره دهم مجلس تاکید کرد

رتبه نخست کمیسیون اجتماعی در بررسی طرح ها و لوایح / 117 طرح و لایحه و 18 تحقیق و تفحص به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، کمیسیون متبوع خود را پرکارترین کمیسیون در دور دهم مجلس به استناد آمار و ارقام برشمرد و گفت: 117 طرح و لایحه، 246 مورد سوال از وزرا و 18 مورد تحقیق و تفحص در سه سال و نیم فعالیت به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کمیسیون اجتماعی را پرکارترین کمیسیون در بین کمیسیون‌های مجلس در دور دهم خواند و گفت: در طول سه سال و نیم فعالیت کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم حدود 117 طرح و لایحه به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد که از این عدد، تعدادی تبدیل به قانون شد، تعدادی در دستور کار صحن مجلس است و تعدادی نیز همچنان در دست بررسی کمیسیون قرار دارد.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دور دهم 18 مورد تحقیق و تفحص از دستگاه های مختلف به کمیسیون اجتماعی ارسال شده است ادامه داد: تحقیق و تفحص از دستگاه هایی همچون صندوق بازنشستگی، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، صندوق بازنشستگی فولاد، سازمان تامین اجتماعی، مجموعه وزارت رفاه، نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق دره تکاب و ... به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد که از این میان تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق دره نهایی و گزارش آن به قوه قضائیه ارسال شد.



وی با بیان اینکه در دور دهم همچنین تعداد 246 مورد سوال از وزرا به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد تاکید کرد: علاوه بر این به مناسبت های مختلف دیدار با مسئولان دستگاهای اجرایی از جمله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان بهزیستی، رئیس سازمان تامین اجتماعی، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری، رئیس کمیته امداد و ... در دستور کار کمیسیون قرار داشت.



وی با بیان اینکه دیدارهای نظارتی کمیسیون اجتماعی یک الی دو بار در سال انجام می شد، گفت: دیدار با رئیس قوه قضائیه، دبیر شورای نگهبان و همچنین رییس سازمان صدا و سیما از دیگر دستور کارهای کمیسیون اجتماعی در دوره دهم بود.



رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، اصلاح موادی از قانون حمایت از ایثارگران در قانون و برنامه ششم، لایحه کاهش ساعت کاری بانوان شاغل دارای شرایط خاص، لایحه اساسنامه سازمان انرژی های تجدیدپذیر  و طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را از مهم ترین طرح ها و لوایحی دانست که در کمیسیون اجتماعی بررسی و تعیین تکلیف شد.



عزیزی درباره سفرهای استانی کمیسیون اجتماعی گفت: طی سه سال و نیم فعالیت 8 سفر استانی به استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، آذربایجان شرقی، خوزستان، قزوین، سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان در راستای انجام وظایف نظارتی انجام شد که در همه این سفرها با شورای اداری استانداری جلساتی برگزار شد، علاوه بر این بازدید از دستگاه های زیرمجموعه کمیسیون اجتماعی مانند مجموعه های کمیته امداد و بهزیستی، طرح های اشتغال زایی، بنگا ه های کارآفرین، دیدار با اقشار مختلف ایثارگران، بازنشستگان، کارکنان دولت و کارگران نیز در دستور کار اعضای کمیسیون بود.



این نماینده مردم در  مجلس دهم با اشاره به 4 سفر خارجی کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم افزود: برای دیدارهای پارلمانی به هند، ویتنام، آلمان و اتریش سفر کردیم که در این سفرها با روسای کمیسیون‌های اجتماعی، برخی نمایندگان مجالس این کشورها ملاقات هایی داشتیم، همچنین از طرح های اشتغال زایی این کشورها نیز بازدیدهایی انجام شد.



رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از فعالیت دو کمیسیون مشترک با مدیریت کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: دو کمیسیون مشترک تشکیل وزارت میراث فرهنگی و کمیسیون مشترک لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هم در مجلس دهم تشکیل شد که 10 عضو آن از اعضای کمیسیون اجتماعی بوده و مدیریت آن نیز با کمیسیون اجتماعی بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 295020
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار