خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/01 - 16:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حسن‌بیکی:

رتبه بالای ایران در خدمات‌رسانی به پناه‌جویان/ سازمان‌ملل در کمک به ایران در ارایه خدمات‌ کوتاهی می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به رتبه بالای ایران در خدمات‌رسانی به پناه‌جویان، گفت: متاسفانه سازمان‌ملل در کمک مالی به ایران در ارایه خدمات‌ به آوارگان کوتاهی می‌کند.

ابوالفضل حسن‌بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به رتبه پنجم ایران در میزبانی پناهندگان دنیا، گفت: ایران به دلیل شرایط جغرافیای و ژئوپلتیک فرهنگی میزبان خوبی برای پناه‌جویانی است که در کشورهای ناامن زندگی می‌کنند، متاسفانه شرایط زندگی در کشورهای ناامن و درگیر جنگ به نحوی است که افراد مجبور به مهاجرت شده اند.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران از جمله کشورهایی است که از آسایش نسبی بیشتر برخوردار است و خدمات با کیفیت و بیشتری به پناه‌جویان ارائه می‌کند چراکه ما بر اساس قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس در این زمینه نگاه مثبت به پناه‌جویان داریم کما اینکه فرهنگ جامعه اسلامی بر کمک به آوارگان و خدمت به محرومان تاکید دارد.



وی افزود: از طرفی هم مهر و محبت اسلامی در بین ملت‌های مسلمان منجر به آسایش بیشتر پناه‌جویان در خاک جمهوری اسلامی ایران شده است. رسیدگی‌های بهداشتی و ارتقا تحصیلی کودکان از جمله خدمات شاخص جمهوری اسلامی به پناه‌جویان است.



حسن بیکی با انتقاد از نحوه کمک‌رسانی سازمان ملل به کشورهای میزبان پناه‌جویان، گفت: سازمان ملل متحد نسبت به کمک ایران جهت خدمات‌ رسانی به آوارگان کوتاهی کرده است زیرا پرداخت مبالغ ناچیز نمی‌توان بار مالی بر دوش ایران را جبران کند. از این رو بخش اعظم کمک‌ها بر دوش مردم افتاده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ملت ایرانی به جهت تکلیف شرعی، ایرانی و اسلامی نسبت به خدمات‌رسانی‌ها همیشه پیشتاز بوده اما انتظار است سازمان ملل هم از بودجه این بخش به جمهوری اسلامی مبالغ بیشتر تخصیص دهد. متاسفانه مسائل سازمان ملل تنها به صورت ظاهری از این شیوه خدمات رسانی قدردانی می‌کند.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مشهد، با اشاره به اینکه ایران پنجمین میزبان پناهندگان در دنیا است، گفت: از نمونه خدمات برجسته ارائه‌شده توسط جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان بیمه سلامت و دسترسی کودکان فاقد مدرک طبق فرمان رهبری به تحصیل است./



پایان پیام

  • کد خبر : 250018
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار