خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/29 - 17:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
کرد:

راه ارتباطی 100 روستا در استان سیستان و بلوچستان همچنان قطع است/ تخریب 40 درصد منازل شهری و روستایی

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی کمک‌های مردمی برای رفع نیازهای اصلی مردم سیل زده، گفت: مشکل آب و مسکن در مناطق سیل زده باید سریع‌تر حل شود.

علی کرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، از ابراز همدردی هموطنان با سیل زدگان سیستان و بلوچستان تشکر کرد و گفت: در بخش مرکزی و جنوبی استان بیشترین بارندگی‌ها را داشتیم که در مرکز استان با بارش 100 میلی متری و در جنوب استان با بارش بیش از 200 میلی متری  روبرو بودیم  و متاسفانه زیرساخت‌ها به هیچ وجه برای چنین بارش‌هایی مهیا نبود.



تخریب 40 درصد منازل شهری و روستایی زلزله زدگان



نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: 40 درصد منازل شهری و روستایی در سیل به صورت کامل تخریب و 40 درصد هم دچار آسیب شدند.



 راه ارتباطی 100 روستا در مناطق سیل زده همچنان قطع است



وی با انتقاد از اینکه راه ارتباطی 100 روستا در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان همچنان قطع است، گفت: راه ارتباطی 30 روستا در جنوب استان و 100 روستا در استان قطع است.



 این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه کمک‌های مردمی باید ساماندهی و برای اسکان مردم، ساخت مدارس و تامین لوازم خانگی هزینه شود، ادامه داد: کمک‌های زیادی به سمت استان سرازیر می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد اما در این رابطه نیاز است مرکزی در هر شهرستان برای دپوی مواد غذایی، پوشاک و وسایل گرمایشی ایجاد شود و این کمک‌ها توسط بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی و ائمه جمعه توزیع و به دست مردم برسد.



ضرورت ارائه وام‌های بدون بهره به سیل‌زدگان



کرد یادآور شد: تمامی روکش آسفالت مناطق سیل زده از بین رفته و نیاز به روکش آسفالت دارد از سویی می‌طلبد برای مردمی که مسکن آنها تخریب شده ساخت مسکن در دستور کار قرار گیرد و وام های بدون بهره به آنها ارائه شود همچنین ساخت مدارس یک کلاسه و دو کلاسه، توجه به زیرساخت های مخابرات و آبفا در مناطق سیل زده مورد توجه قرار گیرد.



بیشتر بخوانید:



کمک ها به سیل زدگان سیستان و بلوچستان با توجه به عمق فاجعه باید بیشتر شود



نیاز مردم سیل زده سیستان و بلوچستان به مواد غذایی، اقلام گرمایشی و پوشاک



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مشکل آب و مسکن مردم سیل زده باید سریع‌تر حل شود زیرا تا یک ماه دیگر دمای هوا به بیش از 40 درجه می‌رسد و مردم با مشکلات زیادی مواجه شده و بیماری‌های واگیر مانند مالاریا، روده ای و وبا آنها را تهدید می‌کند.



وی یادآور شد: وضعیت برکه های آب در مناطق سیل زده باید تعیین تکلیف و سریع تر تخلیه شوند زیرا تا یک سال خشک نمی‌شوند و با انباشت مگس‌ها موجبات تشدید بیماری‌ها فراهم می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 294331
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار