خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/21 - 12:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو فراکسیون امید در مجلس:

دیپلماسی اقتصادی باید گره‌گشای کشور در تنگناهای تحریمی باشد

عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد دیپلماسی اقتصادی راهبردی است که باید به طور مستمر از سوی وزارت امور خارجه دنبال شود تا بتواند راهگشای اقتصادی کشور در تنگناها باشد.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی کشورمان در راستای خنثی سازی تحریم ها، گفت: در شرایطی که تحریم ها موجب محدودیت های مالی و تبادل کالا ایجاد شده، صحبت از دیپلماسی اقتصادی اهمیت دوچندان پیدا می کند.



نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع دیپلماسی اقتصادی راهبردی است که باید به طور مستمر از سوی وزارت امور خارجه دنبال شود تا بتواند راهگشای اقتصادی کشور در تنگناها باشد.



وی با اشاره به اینکه اتاق های بازرگانی کشورمان فعال هستند اما برای تسریع در امورشان نیاز به همکاری روزافزون دستگاه دیپلماسی هستیم، ادامه داد: در این بین نباید از یاد برد اساس ایجاد معاونت اقتصادی در دستگاه دیپلماسی کشورمان برای تمرکز بیشتر سفارتخانه ها بر موضوعات اقتصادی در راستای افزایش صادرات محصولات تولید داخلی و همچنین ارزآوری بیشتر بود.



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نباید فراموش شود که برخی محدودیت ها موجب شده تعدادی از کشورها برای تبادلات تجاری و مالی با ایران هراس داشته باشند زیرا آمریکایی ها آنها را تهدید و تحریم می کنند؛ البته در بسیاری از موارد می توان با شفاف سازی و آگاهی بخشی این هراس را از بین برد زیرا تحریم های آمریکا پشتوانه بین المللی ندارد.



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه کشورهای مختلفی خصوصا همسایگان با ایران اسلامی تبادلات مالی و تجاری دارند و این روند رو به افزایش است لذا روابط چندجانبه و دوجانبه موجب شده بسیاری از محدودیت های اقتصادی خنثی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 297628
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار