خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/07 - 13:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیات مقدم با اشاره به فرمایشات رهبری در مراسم تنفیذ:

دولت چهاردهم از ظرفیت آسیا و آفریقا برای توسعه میدان دیپلماسی استفاده کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در حوزه سیاست خارجی، گفت: تقویت ارتباط با کشورهای همسایه می‌تواند ما را به اهداف سند چشم انداز 1404 برساند.

امیر حیات مقدم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور کشورمان، گفت: سال آینده مهلت دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 به پایان می رسد و بر اساس آن باید به قدرت نخست منطقه تبدیل شده باشیم.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما باید برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز روابط دوجانبه خود با کشورهای همسایه را تقویت کنیم و بعد از آن نیز سایر کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و کشورهای دیگر را در دستور کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این بین کشورهای آسیایی و آفریقایی از جمله کشورهایی هستند که ظرفیت های ویژه ای برای جمهوری اسلامی دارند به خصوص در شرایطی که آمریکا و اروپا ایران را مورد تحریم های مستقیم و غیرمستقیم قرار داده اند لازم است از ظرفیت این کشورها در راستای تقویت حوزه اقتصاد استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبری در نهایت نیز ارتباط با کشورهای اروپایی ایرادی ندارد و دولت می تواند در صورت اصلاح شدن رفتار غلط آنها، زمینه را برای برقراری ارتباط با این کشورها در دستور کار قرار دهد اما نباید اولویت سیاست خارجی باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381091
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار