خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/29 - 20:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سیاوشی:

دولت خسارت تئاترهای لغو شده را جبران کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لغو نمایش های تئاتر و آسیب دیدن هنرمندان و مشاغل مرتبط به این حوزه به علت این تعطیلی‌ها، خواستار حمایت دولت از فعالان حوزه فرهنگ به ویژه هنرمندان تئاتر شد.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصمیم اخیر دولت برای اختصاص تسهیلات ویژه کرونا به مشاغل و اصنافی که با شیوع این بیماری در کشور دچار آسیب شده‌اند، اظهار کرد: یکی از کسب و کارهایی که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد که همواره مغفول باقی می‌ماند، حوزه فرهنگ و هنر به ویژه تئاتر است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه تئاتر یکی از اداراتی است که در شرایط عادی نیز با حداقل بودجه اداره می‌‎شود، افزود: با تعطیل شدن نمایش تئاتر در کشور علاوه بر هنرمندان اقشار مختلفی که از طریق این هنر درآمدزایی می‌کردند، متضرر شده‌اند.



وی یادآور شد: در حال حاضر خانه تئاتر هنرمندان تئاتر را بیمه‌ می‌کند که این بیمه متوجه خود هنرمند است که می‌توان با رایزنی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیمه ایران بخشی از خسارت‌ وارده به هنرمندان تئاتر را جبران کرد.



سیاوشی با اشاره به مسئله تحریم و عدم فروش نفت، افزود: با وجود تمام این مشکلات اما دولت باید در حد توان چتر حمایتی خود را بر سر حوزه تئاتر کشور داشته باشد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حتی در جلسه مجازی مجلس که در روزهای پایانی سال برگزار شد نیز بر حمایت از کسب و کارهایی که به علت شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، تأکید شد.



به گزارش خانه ملت، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر اخیرا طی یادداشتی عنوان کرده است که با وضعیت ایجاد شده "فقط در یک دوره اجرا 250 اثر را از دست دادیم و حال اگر چهار دوره اجرا نمایش را در نظر بگیریم، حدود ۱۰۰۰ اجرای اثر را از دست خواهیم داد و در حدود 25 هزار نفر در حوزه تئاتر بیکار می‌شوند."/



پایان پیام

  • کد خبر : 296167
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار