خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/17 - 12:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی:

دورنمای مناسبی برای رابطه با انگلیس وجود ندارد

نایب رئیس کمیسین قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: خروج بریتانیا از برگزیت خیلی تفاوتی با بودن آنها در اتحادیه اروپا ندارد و تصور نمی کنم سیاست های انگلیس نسبت به ایران در پسابرگزیت تغییر چندانی داشته باشد.

یحیی‌ کمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت لندن خواستار بهبود روابط و توسعه مناسبات دوجانبه با ایران در پسابرگزیت شده است، گفت: سیاست دولت انگلیس نسبت به ایران تغییر ناپذیر است کما اینکه تا امروز ثابت کردهاند که در سیاست هایشان هیچ حسن نیتی ندارند.



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در طول سال های گذشته چندین بار شاهد بازگشایی و تعطیلی سفارت انگلیس در ایران بودیم، ما بارها به حرف آنها اعتماد کردیم اما پشت حرف های آنها جز سوءنیت و بیاعتمادی چیزی دیگر وجود نداشته است.



این نماینده مجلس تاکید کرد: خروج بریتانیا از برگزیت خیلی تفاوتی با بودن آنها در اتحادیه اروپا ندارد و تصور نمیکنم سیاستهای انگلیس نسبت به ایران در پسابرگزیت تغییر چندانی داشته باشد.



وی اظهارداشت: کشورهای اروپای در قبال ایران نقش پلیس خوب یا بد را برعهده می گیرند و  دورنمای مناسبی برای رابطه ما با انگلیس وجود ندارد.



کمالی پور در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه انگلیسیها خواهان بهبود روابط با ایران هستند، بیان داشت: ضمن اینکه درخواست توسعه روابط را دارند، اقدامات ضد ایران خود را در محافل عمومی و خصوصی دنبال می کنند. با توجه به تجربه ای که از روابط با انگلیسی ها داریم، بهبود روابط با آنها جز پشیمانی نتیجه ای نخواهد داشت و نباید روی این موضوع حساب باز کرد.











پرچم ایران انگلیس


نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره عملکرد بریتانیا به برجام تصریح کرد: ذات توافق چندجانبه این است که تمام طرفین باید به تعهدات خود عمل کنند، اما آنچه ما شاهد بودیم پایبندی یکجانبه ایران به تعهدات بود و هیچ اقدام مثبتی در راستای مفاد برجام از سوی غربی ها نجام نشده است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفته است که دولت لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) خواستار بهبود روابط و توسعه مناسبات دوجانبه با ایران است. وی همچنین با بیان اینکه دولت لندن به حفظ برجام متعهد است عنوان کرد که تصمیم اخیر ایران برای کاهش تعهداتش ذیل این توافق نگرانی بزرگی برای ما ایجاد کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 295887
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار