خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/26 - 13:25
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
دامادی در نطق میان دستور با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با فساد:

دوران لابی ها برای گریز مفسدان از قانون گذشته است

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: شروع فسادستیزی نشان می دهد دوران لابی ها برای گریز مفسدان از قانون گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد دامادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: باید قدردان ملت صبوری بود که طی چهل سال گذشته از دعوای چپ و راست خسته شده و از شعارهای تریبون‌داران بی عمل چیزی نیافتند.



نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از تلاش منجر به نتیجه سپاه قهرمان ایران در دستگیری سرکرده کانال تلگرامی آمدنیوز قدردانی می کنم؛ آمدنیوزهایی که رسالتشان با تمرکز بر نسل جوان، القای مسئله فروپاشی انقلاب است.



وی ادامه داد: همچنین از رییس قوه قضائیه که شعارها در حوزه عدالت را به عمل بدون تعارف تبدیل کرده قدردانی می کنم؛ اینکه فسادستیزی را ابتدا از دامان قوه قضائیه آغاز کرده اند، نشان می دهد دوران لابی ها برای گریز مفسدان از قانون گذشته است.



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: از کسانی که تریبون دارند تقاضا می شود روند فعلی را کند نکنند، چراکه در این روزگار قحطی رونق اقتصادی و فراوانی شعارهای تهی، تنها نسیم عدالت است که از نور امید در دلها مراقبت می کند. امیدی که می گوید پایان کاسبان تحریم، کاسبان ارزشها، کاسبان زباله و کاسبان جان آبروی مردم آغاز شده است.



دامادی افزود: سرانجام به دولتی می رسم بحران زا، که انگیره ای برای بهبود اوضاع ندارد و بدون تعارف دولت وعده های سرخرمن می دهد.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تاسف بار است که رییس یک دولت پس از 6 سال تجربه اجرایی، علاوه بر ناامید کردن طرفدارانش در برآورده کردن ابتدایی ترین وعده های انتخاباتی، هنوز به دنبال نام بردن از افراد در ورزشگاه ها است تا برایش سوت و کف بزنند و همچنان با بی عملی و در این اواخر با تصمیمات نیمه شبی آتش به انبار کاه می اندازد.



نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پیام های رفتاری نشان از استیصال و به بن بست رسیدن دولت است؛ مشخص است مسیر اجرایی کشور با شیوه رانندگی دولت تا 1400 چشم انداز روشنی ندارد.



وی خطاب به رییس جمهور، ادامه داد: به چشم های مردم نگاه کنید تا از دل های آنها خبردار شوید؛ زبان چشم ها را فهمیدن کار سختی نیست لذا فقط کافی است جنس غم را بلد باشید.



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: آیا در کف خیابان تورم، بیکاری، سفره های کوچک و نابود شده، طلاق و هزاران معضل دست ساخته که با بی تدبیری ها شکل گرفته اند را نمی بینید؟.



دامادی افزود: امروز مجلس در صف مقدم اعتراض ها نسبت به تصمیمات غلط دولت قرار گرفته و بیشتر از دولتمردان با اقشار مختلف ملت در ارتباط است.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حتما دولت نمی تواند مدت زیادی پشت مجلس سنگر بگیرد تا مردم مقصر اصلی را تشخیص دهند؛ بازنشستگانی که هنوز حقوقشان تسویه نشده است، آموزش و پرورشی ها و کارگران به نمایندگان می گویند در قوه مقننه چه می کنید لذا دولتمردان که مخاطب این سوال هستند باید پاسخ دهند.



نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نمی توانید، کنار بروید و اجازه دهید جوانان انقلابی و خلاق برای مدیریت کشور دوشادوش مردم به صحنه بیایند.



وی در خصوص رهنمودهای رهبر انقلاب نسبت به اجرای طرح افزایش نرخ بنزین، ادامه داد: طبق سخنان ایشان باید نسبت به تصمیم سران سه قوه خوش بین باشیم.



این نماینده مردم در مجلس دهم در این راستا، اظهار کرد: بحث های کارشناسی رخ داده انتقاد های جدی وارد است؛ کاش مسئولان مجلس را محرم می دانستند تا نمایندگان نیز با آنها همراه می شدند.



دامادی افزود: مسئولان می توانستند راهکارهای بهتری انتخاب کنند؛ به عنوان مثال می توانستند قیمت بنزین هزار تومانی را 700 تومان کنند و مازاد مصرف را افزایش می دادند نه اینکه نرخ هزار تومانی را 1500 تومان کنند.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد نسبت به نحوه اجرای افزایش نرخ بنزین، گفت: به دولت هشدار می دهیم همانطور که مجلس نسبت به تصمیم سران سه قوه تمکین می کند، باید به فرمایشات رهبر انقلاب گوش جان بسپارید و تمام دولت را مامور کنید نسبت به مسئله افزایش قیمت جدی باشند.



نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: خدا نکند که سفره مردم کوچک شود و خدا نکند بازنشسته ای که یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق می گیرد با مشکل مواجه شود. پیک های موتوری جوانان تحصیل کرده هستند و خدانکند این افراد با مشکل مواجه شوند.



وی ادامه داد: اگر مسئولان نتوانند شرایط را مدیریت کنید، از همه ظرفیت های کشور هزینه کرده اند.



این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن انتقاد نسبت به زمان اجرای طرح افزایش نرخ بنزین، اظهار کرد: امیدواریم مسئولان نسبت به مسئله بهبود معیشت مردم جدی وارد عرصه شوند.



دامادی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، افزود: مشکلات جاده گهرباران رفع شده از این رو از وزیر مربوطه قدردانی می کنم؛ البته جاده های دیگری نیز در حوزه انتخابیه ساری وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد نسبت به سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار لازم در راستای رفع مشکلات جاده ها، گفت: متاسفانه خانواده های بسیاری در جاده های نامناسب مواصلاتی ساری جان باخته اند و این امر در حالیست که مسئولان قول داده بودند تا پایان آبان ماه مشکلات آنها رفع می شود.



نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت بحران زا است، تصریح کرد: هنوز مسئله دفن زباله مازندران برطرف نشده است.



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: برطرف شدن مشکلات مربیان حق التدریس، اجرای طرح رتبه بندی و همسان سازی حقوق و همچنین برطرف کردن مشکلات بازنشسته های فولاد در دستورکار مسئولان قرار بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 291237
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار