خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/03 - 16:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بیگلری:

دلایل انتشار خبر کذب کولبری زنان کرد بررسی شود

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی، با تکذیب خبر وجود کولبران زن کرد تاکید کرد که باید دلایل انتشار این خبر مورد بررسی قرار گیرد.

محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن تکذیب خبر وجود زنان و دخترانی در کردستان که در لباس مردانه اقدام به کولبری می‌کنند، گفت: در این منطقه تعداد زیادی از جوانان تحصیلکرده و حتی پیرمردانی وجود دارند که کولبری می‌کردند، اما به هیچ وجه زنان و دختران کولبر وجود ندارند.



نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون زنان و دختران کرد در زمینه کشاورزی و دامداری فعالیت دارند، اما کردها در هیچ شرایطی زنان و دختران خود را برای کولبری به کوه‌ها نمی‌برند که ناچار باشند مسافت زیادی را بیش از 100 کیلو بار حمل کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: خبر وجود زنان و دختران کرد توسط خانمی که در شورای عالی استان‌ها فعالیت دارد، منتشر شده است که لازم است دلیل انتشار این خبر مورد بررسی قرار گیرد.



عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است در شرایط کنونی که کولبری حتی برای مردان نیز تعطیل شده است، هیاتی برای بررسی موضوع کولبری زنان و دختران به این منطقه فرستاده شود.



گفتنی است؛ هلاله امینی نماینده کردستان در شورای عالی استان‌ها پیش از این گفته بود: « با زنان و دخترانی مواجه هستیم که مجبورند در نقش یک مرد یا پسر ظاهر شوند تا به صف طولانی کولبران بپیوندند.» /



پایان پیام

  • کد خبر : 290218
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار