خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/17 - 13:25
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : اجتماعی
«خانه ملت» از این روزهای نارنجی پوشان پایتخت گزارش می دهد

ضرورت حفظ سلامت مبارزان خط مقدم نظافت و پاکیزگی پایتخت

این روزها که شهر سردرگم بیماری ناشناخته کروناست، ضرورت حفظ جان مبارزان نارنجی پوش پایتخت که بیش از هر زمان دیگری بی منت به تهران و شهروندانش مهر ورزیدند و جان بر کف در مسیر نظافت و حذف آلودگی‌های ناشی از ویروس کرونا گام بر می‌دارند مورد تاکید است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ جان‌شان بر کف دست‌شان است. پیچیده در میان قبای نارنجی و سبز، تو گویی سراسر رنگ از خودگذشتگی، تن به تن در جنگ با دشمنی نامرئی پاکبانی می‌کنند.



 پاکبانی به وسعت کلانشهر تهران، شهری که این روزها گرفتار بیماری ناشناخته‌ای شده که جان مردمش را می‌گیرد و در این میان این پاکبانان هستند که در گیر و داد بگیر و ببندها و خط کشی‌های رفت و آمدی و بود و نبودهای قرنطینه، همواره هستند ، هم پای پزشکان و پرستاران



سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا شستند و رفتند شهری را  که باید تمیز باشد



اما آنچه در این میان بیش از همه این بودن‌ها خودنمایی کرد و به چشم می‌آید ضرورت حفظ جان این مبارزان خط مقدم پایتخت است. مبارزانی که بیش از هر زمان دیگری بی منت به تهران و شهروندانش مهر ورزیدندد و جان بر کف در مسیر نظافت و حذف آلودگی‌های ناشی از ویروس کرونا گام بر می‌دارند.



ضرورت اهمیت حفظ جان پاکبانان و وضعیت ایمنی ابزار کار و لباس این مردان اکنون بیش از هر زمانی مورد توجه است .



تاکید نماینده تهران بر  تامین استانداردهای محافظتی و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی نیروهای خدمات شهری



پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تامین استانداردهای حفاظتی و رعایت اصول بهداشتی برای نیروهای خدمات شهری به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: پاکبانان و نیرو‌های خدمات شهری به طور مستقیم با آلوده‌ترین اقلام و پسماند‌های خطرناک سر و کار دارند در این میان ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده در سطح شهر نیز بر سختی و خطر کار آن‌ها افزوده است .



وی تصریح کرد: نیروهای شهرداری ها و پاکبان ها به عنوان خدوم ترین و مظلوم ترین نیروهای خط مقدم مبارزه با انتشار ویروس کرونا که وظیفه نظافت و پاکیزگی معابر را بر عهده دارند از جمله اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و نیازمند تامین استانداردهای محافظتی و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی هستند.



عضو مجمع نمایندگان تهران اظهار داشت: اکنون که رفت و روب و جمع آوری پسماندها به ویژه جمع آوری و دفع پسماندهای بیمارستانی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد بطور حتم نباید از وضعیت ایمنی این قشر بی ادعا غافل شد.



تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در بین پاکبانان شهر تهران گزارش نشده



وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در بین پاکبانان شهر تهران گزارش نشده است تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری تهران در زمینه اجرای پروتکل بهداشت و تامین استانداردهای محافظتی پاکبان ها عملکرد مطلوبی داشته است این در حالیست که طی جلسات متعددی که با اعضای شورای اسلامی شهر داشتیم گزارش هایی از وضعیت نیروهای خدمات شهری و جمع آوری پسماندهای شهر ارایه شد.



مافی با تاکید بر اینکه نیروهای خدمات شهری در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و جمع آوری پسماندهای خانگی و بیمارستانی به عنوان منبع انتشار آلودگی و ویروس جز محیط های پرخطر برایشان محسوب میشود گفت: زحمات این قشر آسیب پذیر قابل تقدیر است و حفظ سلامتی این نیروهای خدوم در اولویت قرار دارد ، از این رو بازرسی و نظارت مستمر اعضای شورای شهر و نمایندگان تهران در این خصوص ادامه دارد.



اهمیت ضدعفونی کردن محل اسکان و استراحتگاه این قشر خدوم



نماینده مردم تهران با بیان اینکه ضدعفونی کردن محل اسکان و استراحتگاه این قشر خدوم حائز اهمیت است اظهار داشت: تامین ماسک و دستکش و پوشش بهداشتی مناسب برای این قشر از سوی مدیریت شهری تهران صورت گرفته و انتظار میرود تمامی شهرداری ها نسبت به حفظ سلامتی نیروهای خدمات شهری توجه لازم را داشته باشند .



مافی تاکید کرد: انتظار میرود روند پیش گرفته شده از سوی شهرداری تهران تا اتمام وضعیت کرونا در کشور، ادامه داشته باشد.



توزیع 70 هزار عدد ماسک و بیش از 80 هزار دستکش



بطور حتم سلامت کارگران در خط مقدم مبارزه با این ویروس از اهمیت زیادی برخوردار است و شهرداری ها نیز بر این موضوع تاکید دارند بطوریکه تاکنون حدود 70 هزار عدد ماسک و حدود 80 هزار جفت دستکش مناسب جهت اجرای عملیات در میان کارگران خدمات شهری  تهران توزیع شده که استفاده از این ماسک‌ها برای همه کارگران الزامی است.



تعطیلی 22 کارگاه بازیافت در سطح شهر



صدرالدین علیپورمدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در اینباره به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت میگوید: اجرای پروتکل بهداشتی و دستورالعمل تامین استاندارد پوشش محافظتی نیروهای خدمات شهری پایتخت را از همان روزهای فراگیری ویروس کرونا در چین، آغاز کردیم.



وی تصریح کرد: با فراگیر شدن این ویروس در ایران روزانه محل اسکان کارگران 2  تا 3 نوبت ضدعفونی میشوند و در عین حال تلاش کردیم از پوششی محافظ و چند لایه به همراه ماسک و دستکش برای پاکبانان استفاده کنیم .



 مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان گفت: در گامی سختگیرانه 7 خط پردازش آراد کوه تعطیل شده  و نیروهای این بخش ضمن پرداخت حقوق از ابتدای اسفند ماه تا پایان فروردین ماه دورکار شدند ، تلاش کردیم نیروهای خدماتی مستقیم با پسماند سرو کار نداشته باشند .



علیپور از تعطیلی 22 کارگاه بازیافت در سطح شهر خبر داد و گفت: خوشبختانه با تصمیمات و اقداماتی که تاکنون در این بخش صورت گرفته هیچ مورد ابتلای بیماری کرونا در نیروهای خدماتی و پاکبان ها را شاهد نبودیم.



مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه ارایه خدمات شهری و جمع آوری زباله ها بطور شبانه روزی ادامه دارد گفت: پیش از این بالغ بر 4 هزار تن پسماند دریافت میکردیم که بخشی بازیافت و بخشی دفع میشد  این در حالیست که اکنون بیش از 7 هزار تن پسماند از سطح شهر جمع آوری و دفع میشوند.



وی از افزایش ناوگان جمع آوری پسماندهای بیمارستانی خبر داد و گفت: در حال حاضر جمع آوری پسماند بیمارستانهای ویژه کرونا ، با ماشین های خاص و پوشش حفاظتی یکبار مصرف و چند لایه در چندین نوبت صورت میگیرد و پسماندهای این بیمارستان ها نیز جداگانه جمع آوری و با عمق و آهک پاشی بیشتر دفع میشود.



به گفته ی وی در حال حاضر با مجوزهای گرفته شده و با همکاری نیروی انتظامی زباله گردها جمع آوری میشوند و در عین حال که اکیپ های گشت این سازمان، وضعیت زباله گردی را رصد میکنند از شهروندان هم خواسته ایم در صورت مشاهده زباله گرد با سامانه 137 اطلاع رسانی کنند که در سریعترین زمان ممکن نسبت به جمع آوری آنها نیز اقدام شود .



در این روزهای کرونا زده که همه شهر و شهروندان در تب و تاب جلوگیری از شیوع این ویروس پر سر و صدا هستند ، حفظ سلامتی نیروهای خدمات شهری نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این رو انتظار میرود تمامی شهرداری ها تا اتمام وضعیت قرمز در کشور و رسیدن به نقطه ی سفید، نسبت به حفظ سلامتی و آرامش و در عین حال تامین استاندارهای حفاظتی این قشر خدوم توجه لازم را داشته باشند ./



پایان پیام

  • کد خبر : 296539
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار