خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/27 - 16:17
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
گلمرادی در نطق میان‌دستور:

دستمزد تعیین شده کارگران با قانون کار همخوانی ندارد

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس، گفت: با تعریف معیشت کارگر زیر خط فقر، دغدغه کارگر را افزایش داده‌ایم،  درخواست دارم ضمن رعایت قانون در راستای شعار سال، مسئولین در تعیین دستمزد کارگران تجدید نظر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت علی گلمرادی در نطق میان دستور خود در نشست علنی روز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ملت ایران در بحران کرونا خوش درخشید و بر خود لازم می‌دانم صمیمانه از همه دست اندرکاران مقابله با این ویروس و ملت شریف ایران تشکر کنم چرا که اگر ملت همراهی نمی کرد حتماً همانند برخی از کشورهای خارجی پروژه مقابله با کرونا با شکست مواجه می شد.



 


نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: از مقام معظم رهبری به دلیل موافقت برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تشکر می کنم، بحران کرونا نقطه عطفی در جهان معاصر قلمداد می شود و مانند همه بیماری‌های همه‌گیر و فراگیر اولین قربانیان آن فقرا و اقشار کم درآمد هستند.


 


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رابطه و اثر متقابلی بین بیماری و فقر وجود دارد بیماری باعث تشدید فقر می شود و فقر نیز موجب توسعه و گسترش بیشتر ویروس می گردد. باید مسئولین ذی‌ربط به صورت دقیق و حساب شده به دنبال راهکارهای حمایت از اقشار  ضعیف و کم درآمد باشند. یکی از مزیت های کرونا این بود که ساختارهای غلط جهانی را فرو ریخت و تقسیمات القایی جهان اول و جهان عقب مانده در هم شکسته شد و ابر قدرت‌های پوشالی نمی‌توانند در مقابل کشورهای آزاده و صاحب فرهنگ ادعایی داشته باشد.


 


وی، گفت: اگر می خواهید قوی شوید باید در در مسیر تقویت ابعاد قوی شدن حرکت کنید در این طبیعت،ضعیف پایمال می‌شود بنابراین همانگونه که مقام معظم رهبری در آخرین فراز سخنان خود در خطبه های نماز جمعه بیست و هفتم دی ماه سال گذشته فرمودند تنها راه پیش پای ملت ایران برای رهایی از دسیسه ها و توطئه دشمن، قوی شدن است، ابعاد قوی شدن در دانش و اقتصاد نهفته است به این معنا که اگر می خواهیم دانش و اقتصاد کشور قوی شود تا به تبع آن ملت قوی شود باید معلمان به عنوان مبلغان دانش و کارگران به عنوان مبلغان اقتصادی از شرایط زندگی و معیشت مناسب برخوردار باشند. باید بپذیریم که وضعیت معیشتی این دو قشر در قیاس با سایر اقشار مناسب نیست که بیانگر جهالت مسئولین ذیربط و یا بیانگر خیانت عده ای از مسئولین نسبت به نظام، انقلاب و مملکت است.


 


گلمرادی، ادامه داد: باید رویکردها در جهت توسعه معیشت دو قشر فرهنگی و کارگر تغییر کند، در قانون کار دو بند تعریف شده است تا براساس آن افزایش دستمزد کارگر بر اساس نرخ تورم و متناسب با هزینه سبد معیشتی باشد، اما علی رغم اعلام تورم ۴۱ درصدی از سوی بانک مرکزی حقوق کارگران ۲۱ درصد افزایش داشته و هزینه سبد معیشتی نیز ۴میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شده، با اعلام  حقوق سال ۹۹ عملا اعلام می‌کنیم کارگران باید زیر خط فقر زندگی کنند.


 


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید با تعریف معیشت کارگر زیر خط فقر دغدغه کارگر را افزایش داده‌ایم،  درخواست دارم ضمن رعایت قانون در راستای شعار سال،  آقایان مسئول در تعیین دستمزد کارگران تجدید نظر کنند زیرا میزان تورم و هزینه معیشتی از دستمزد تعیین شده کارگران بالاتر است./


 


پایان پیام
  • کد خبر : 296814
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار