خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/11 - 15:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
دولت عراق برای اجرای راه آهن شلمچه-بصره باید زمین بدهد؛

دسترسی به بازارهای عراق، سوریه و اروپا با اجرای قطار شلمچه-بصره-لاذقیه

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هدف اصلی ایران از اجرای قطار شلمچه-بصره-لاذقیه، دسترسی به بازارهای اقتصادی عراق و سوریه و سپس بازار کشورهای اروپایی است.

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عزم سه کشور ایران، عراق و سوریه برای اجرای پروژه قطار شلمچه-بصره-لاذقیه، گفت: مقامات سه کشور می دانند که اجرای این پروژه در اقتصاد کشورهایشان اثر مثبت و رو به رشدی خواهد داشت و قطعا می توان از این طریق، ظرفیت های بالقوه را بالفعل کرد، بنابراین در این شرایط عزمشان برای اجرای این خط راه آهن جزم است.











مجید کیان پور


نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا نشست مشترک روسای راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آهن‌های ایران، سوریه و عراق در کشورمان برگزار شد و در این اجلاس تمام محورها و ابعاد پروژه قطار شلمچه-بصره-لاذقیه رسیدگی شد.



اجرای پروژه قطار شلمچه-بصره-لاذقیه تا سه ماه آینده کلید خواهد خورد



طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، اجرای پروژه قطار شلمچه-بصره-لاذقیه تا سه ماه آینده کلید خواهد خورد، البته زمان اتمام پروژه به روند همکاری کشورهای عراق و سوریه بستگی دارد



وی تصریح کرد: طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، اجرای پروژه قطار شلمچه-بصره-لاذقیه تا سه ماه آینده کلید خواهد خورد، البته زمان اتمام پروژه به روند همکاری کشورهای عراق و سوریه بستگی دارد.



دولت عراق برای اجرای راه آهن شلمچه-بصره باید زمین ارائه کنند



کیانپور تصریح کرد: به طور مثال در شرایط کنونی مسئولان کشورمان خواهان ارائه اراضی از سوی دولت عراق برای اجرای پروژه راه آهن شلمچه-بصره هستند، از این رو اگر دولت عراق نسبت به تعهداتش مثبت عمل کند، قطعا در آینده ای نزدیک می توان به بهره برداری از این راه آهن امید داشت.



راه آهن شلمچه-بصره-لاذقیه بهترین و باصرفه ترین راه کار برای انتقال کالا در منطقه



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به تحریم های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل دریایی و هزینه های بسیار حمل و نقل جاده ای، بهترین گزینه و با صرفه ترین مسیر برای انتقال کالا، حمل و نقل ریلی است، از این رو با بهره برداری از پروژه قطار شلمچه-بصره-لاذقیه می توانیم از مسیری کوتاه کالاها را منتقل کنیم.



دسترسی به بازارهای عراق، سوریه و کشورهای اروپایی با اجرای قطار شلمچه-بصره-لاذقیه



عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: هدف اصلی ایران از اجرای قطار شلمچه-بصره-لاذقیه، دسترسی به بازارهای اقتصادی عراق و سوریه و سپس بازار کشورهای اروپایی است، از این رو تحقق این مسئله می تواند ایران را به درآمد بسیار بالای صادراتی برساند./



پایان پیام

  • کد خبر : 283864
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار