خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/24 - 13:54
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : صحن
برومندی در نطق میان دستور خطاب به دولت:

درآمدهای ناشی از افزایش قیمت سوخت و صادرات بنزین به مردم اختصاص یابد

نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس خواستار اختصاص درآمدهای ناشی از افزایش قیمت سوخت و صادرات بنزین به مردم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی برومندی در نشست علنی نوبت صبح امروز ( یکشنبه‌، 24 آذرماه ) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند، گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران با تقدیم خون عزیزانشان ضامن بقای ایران اسلامی و امنیت و آسایش مردم شدند و اگر امروز ما نمایندگان و مسئولان بر روی این صندلی‌ها نشسته‌ایم حاصل جانفشانی ایثارگران و تقدیم خون شهدا است.



 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران امروز با مشکلات زیادی مواجه هستند و حتی بیمه‌های درمانی آنها پرداخت نمی‌شود، افزود: به جرات می‌توان گفت امروز بیشترین مشکلات و کمترین امکانات گریبانگیر خانواده معظم شهدا است؛ باید قدر و منزلت خانواده شهدا را بدانیم که هر چه داریم، از تمامیت ارضی تا امنیت و آسایش مرهون خون شهدا و ایستادگی و مقاومت و صبر این عزیزان است.



وی یادآور شد: ایران و مردم آن این روزها تحت شدیدترین دشمنی‌ها و محاصره اقتصادی و همه جانبه دشمنان قسم خورده به سرکردگی آمریکای جنایتکار هستند،۴۰ سال از تاریخ انقلاب اسلامی می‌گذرد و دشمنان این ملت هر روز نقشه جدیدی برای سرنگونی این ملت و نظام طراحی می‌کنند و این ملت روز به روز مقاوم‌تر می‌شود.



 این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه نقشه‌های آمریکای جنایتکار در منطقه شکست خورده و نسل کشی در یمن، سوریه، عراق و فلسطین جواب نداده است، تصریح کرد: این نقشه ها باعث بیداری ملت و توفیق مقاومت شده است؛ آمریکایی‌ها در شرایطی به منطقه لشکرکشی کرده و از حقوق بشر سخن می‌گویند که ضد انسانی‌ترین اقدامات را علیه بشریت مرتکب می‌شوند و امروز همه دنیا آمریکا را به عنوان یک حکومت اشغالگر، تروریست‌پرور و کودک‌کش می‌دانند.



نماینده مردم مرودشت در مجلس دهم، افزود: در سوریه داعش را آموزش داده و مستقر می‌کنند و در شرایطی که در سوریه شاهد کشتار و نسل کشی هستیم می‌گویند ماموریت ما حفاظت از منابع نفت سوریه است که در اختیار داریم.



برومندی با بیان اینکه امروز ملت ایران در معرض تروریسم اقتصادی قرار گرفته است، گفت: دشمن سفره‌های مردم و اقتصاد این ملت را نشانه گرفته و پول‌های گزاف برای ایجاد آشوب و ناامنی و تجزیه ایران هزینه می‌کند، اما این ملت بزرگ با امید به رسیدن به قله‌های عزت، اقتدار و استقلال به فضل الهی و با مقاومت از این مشکلات عبور خواهند کرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه امروز ملت ایران از رهبری خردمندی برخوردار است که در مواقع حساس با درایت هر چه تمام این ملت را از مشکلات عبور داده است، تصریح کرد: از رهبری معظم انقلاب به دلیل هدایت صحیح کشور به ویژه در آشوب‌های اخیر که مانع از برهم خوردن امنیت مردم و بازگشت آرامش به کشور شد و همچنین از حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها در مقابله با آشوب‌ها تشکر می‌کنم.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از رئیس دستگاه قضا برای برخورد قاطع با فساد تشکر کرد و یادآور شد: ملت ایران از اقدامات قوه قضائیه پشتیبانی کرده و امیدوار شده‌اند.



وی از رئیس دستگاه قضا خواست تیمی کارشناسی برای بررسی نحوه واگذاری کارخانجات صنعتی آزمایش مرودشت و تهران تشکیل شود و گفت: کارخانه ای که روزگاری بیش از 3 هزار کارگر داشت در سال 83 واگذار شده و کسانی که به ظاهر این کارخانه مهم و عظیم را خریداری کردند که البته متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری بوده کارخانه را تعطیل، کارگران را بیکار و تولید را متوقف کرده‌اند و خطوط تولید را نیز به عنوان آهن قراضه فروخته‌اند و همچنین زمین این کارخانه را در اقدامی غیرقانونی به حراج گذاشته‌اند.



نماینده مردم مرودشت در مجلس دهم، خطاب به حجت الاسلام رئیسی افزود: بارها این موضوع را پیگیری کردیم و تقاضا داریم از صندوق بازنشستگی کشوری که خود شاکی است سوال شود این کارخانه چگونه  در سال ۸۳ به دلیل غفلت مدیران و مسئولان محلی و کشوری واگذار شده است، در این راستا باید به مردم و بازنشستگان اطلاع‌رسانی، حقوق بازنشستگان و کارگران زحمتکش کارخانه آزمایش و مردم مرودشت بازگردانده و از حراج و مزایده زمین آزمایش جلوگیری شود.



برومندی از دولت خواستار نظارت دقیق بر بازار شد و گفت: گرانی افسارگسیخته و مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب نارضایتی شدید مردم شده؛ از دولت می‌خواهیم که درآمدهای ناشی از افزایش قیمت سوخت و صادرات بنزین را به مردم و نیازمندان تخصیص دهد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: بخشی از مردم به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاها در فقر مطلق به سر می‌برند و نیازمند هدایت و برنامه‌ریزی قوی هستند؛ متاسفانه هنوز وضعیت سوخت برای ناوگان حمل و نقل عمومی روشن نیست و مردم با مشکلات بسیاری مواجه هستند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و هیات وزیران برای ارتقای فرمانداری مرودشت به فرمانداری ویژه تشکر کرد و گفت: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم نسبت به افتتاح محور ۱۰ کیلومتری منتهی به ارسنجان، آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن مرودشت و چهار بانده‌شدن مرودشت- ارسنجان و مرودشت- خرامه اهتمام جدی داشته باشد.



وی از وزیر ورزش برای رشد بیش از 300 درصدی فضاهای ورزشی حوزه انتخابیه تشکر کرد و از ایشان خواست که هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی ساخت ورزشگاه ۵ هزار نفری مرودشت را که در بودجه ۹۸ تصویب شده و اعتبار آن اختصاص یافته را آغاز کند.



نماینده مردم مرودشت در مجلس دهم، از وزیر بهداشت خواستار توجه به تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مرودشت، ۶۴ تختخوابی ارسنجان و راه اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان مرودشت شد.



برومندی از وزیر نیرو برای تامین آب کشاورزی کامفیروز و آبرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه‌اش تشکر کرد و خواستار عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای حوزه‌های انتخابیه خود شد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، از وزیر آموزش و پرورش به دلیل رشد ۳۰۰ درصدی ساخت مدارس در ۸ سال اخیر تشکر کرد و گفت: می طلبد نسبت به رتبه بندی معلمان و توجه به معیشت فرهنگیان اقدام شود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از وزارت نفت به دلیل گازرسانی به شهرهای حوزه انتخابیه‌اش که در هشت سال اخیر بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است و همچنین از وزارت صمت و جهاد کشاورزی برای خرید حمایتی گوجه فرنگی تشکر کرد و ادامه داد: می طلبد هر چه سریع تر نسبت به پرداخت بهای محصولات کشاورزان سریع‌تر اقدام شود.



وی از صدا و سیما برای گسترش توسعه تلویزیونی دیجیتالی در حوزه انتخابیه  و از وزیر ارتباطات برای توسعه اینترنت و مصوبه تامین اعتبار لازم برای عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری کامفیروز تشکر کرد و خواستار اجرای این مصوبه شد.



نماینده مردم مرودشت در مجلس دهم، از اعمال بند خ در مورد کمباین داران و تراکتورداران توسط بانک کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی و از بنیاد مسکن که در 8 سال اخیر بهسازی روستاها را  از 12 درصد به بیش از 75 درصد در حوزه انتخابیه افزایش داده تشکر کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 292544
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار