خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/08/03 - 14:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابوترابی در واکنش به اظهارات مقامات پنتاگون درباره نقش ایران در حمله به کشتی آمریکایی:

حمله به کشتی آمریکا، بهانه گیری جدید واشنگتن برای تجاوز به یمن/استراتژی جمهوری اسلامی دفاع از تمام مظلومان جهان است

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: ادعای آمریکایی ها درباره حمله به کشتی های این کشور در تنگه باب المندب دور از واقعیت به نظر می رسد و این مسئله بهانه ای برای ورود نظامی آمریکا به عرصه جنگ یمن است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مقامات پنتاگون درباره نقش ایران در  حمله به کشتی آمریکایی در منطقه یمن، گفت: به نظر من اظهارات و ادعاهای آمریکایی ها درباره حمله به کشتی های این کشور در تنگه باب المندب دور از واقعیت به نظر می رسد و این مسئله بهانه ای برای ورود نظامی آمریکا به عرصه جنگ یمن است. زیر در گذشته آمریکایی ها با متهم کردن صدام به انباشت تسلیحات شیمیایی و هسته ای، خود را مجاز به حمله نظامی به خاک عراق دانستند.



نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ادعاهای آمریکایی ها درباره حمله به کشتی های این کشور یک مسئله کذب و فاقد اسناد و مدارک لازم است، ادامه داد: در چند ماه اخیر افکار عمومی منطقه و عرصه بین الملل نسبت به کشتار بی رحمانه مردم یمن توسط نظامیان ائتلاف سعودی با حمایت تسلیحاتی آمریکا حساس شده اند، از این رو مقامات کاخ سفید، برای انحراف افکار عمومی دست به دروغ گویی زده اند.



وی افزود: در چند سال اخیر به ویژه با آغازجنگ یمن، شاهد فروش تسلیحات غیرقانونی به ویژه بمب های خوشه ای از سوی آمریکا به عربستان هستیم، از این رو ایالات متحده در شرایط کنونی خود متهم به نقض قوانین بین المللی است، حال چگونه دیگر کشورها را متهم می کنند.



ابوترابی ادامه داد: استراتژی جمهوری اسلامی دفاع از تمام مظلومان جهان است، که این مسئله در قالب حمایت مادی، مستشاری و یا معنوی صورت می گیرد و هیچ گاه در این مسیر متوقف نمی شود.



مسئول فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت تصور می‌کند که ایران در حملات هفته گذشته به کشتی‌های جنگی آمریکا در نزدیکی سواحل یمن نقش داشته است./



پایان پیام


  • کد خبر : 179049
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم