خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/13 - 09:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مسعودی عنوان کرد

حمایت مجلس از حوزه چاپ و نشر با اختصاص معافیت‌های مالیاتی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای معافیت مالیاتی حوزه چاپ و نشر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، این مصوبه را در جهت تقویت حوزه چاپ و نشر دانست.

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه امروز تحریم‌ها موجب شده که ایران از مهم‎‌ترین منبع درآمدی خود یعنی فروش نفت تغییر رویکرد دهد، اظهار کرد: تحریم‌ها موجب معطوف شدن بیشتر توجه مسئولان به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی شد.



نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، درآمد مالیاتی را یکی از جایگزین‌های مهم برای درآمد نفتی دانست و بر شفاف شدن نظام مالیاتی کشور تأکید کرد.



وی تصریح کرد: دولت باید سیستم نظارتی مستمر و یکپارچه‌ای داشته باشد تا راه‌های فرار مالیاتی مسدود شود و مجلس نیز تلاش دارد با تصویب قوانین در این رابطه از جمله تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در این مسیر ریل گذاری کند.



بیشتر بخوانید:



گام بلند مجلس برای حمایت از رسانه‌های کاغذی و الکترونیک



مسعودی اضافه کرد: برای رونق تولید کشور به ویژه تولیدات فرهنگی این بخش باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اهمیت اسلام برای کتاب و خواندن قائل شده حوزه نشر، کتاب و رسانه باید مورد تخفیف مالیاتی قرار گیرد.



وی ادامه داد: روزنامه‌ها نیز اعم از کاغذی یا الکترونیکی برای کشور بسیار اهمیت دارند و می‌توانند علاوه بر آگاهی بخشی به مردم، با شفاف سازی بسیاری از مسائل جلوی رانت‌ها و فسادها را بگیرند؛ لذا این بخش نیز با تصمیم مجلس از مالیات معاف شد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اساس مصوبه مجلس خدمات زینک، چاپ و انتشار، روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 294983
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار