خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/22 - 12:03
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : سیاسی
همه آمدند

حضور مسئولان و مقامات در راهپیمایی 22 بهمن در کنار مردم

مقامات و مسئولان کشور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در کنار مردم حضور پیدا کردند و با دیگر با آرمانی ها امام راحل و انقلاب بعیت کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، امروز 22 بهمن مصادف با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم باشکوه راهپیمایی در سراسر کشور در حال برگزاری است که مقامات، مسئولان و نمایندگان مجلس نیز در کنار مردم حاضر شدند.



حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشور، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و دیگر نمایندگان در شهرهای مختلف در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت کردند.



آیت الله جنتی:ما ایستاده‌ایم و عقب نشینی نمی‌کنیم



آیت الله جنتی با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: سلام بر همه مردم عزیز، من باید دست و پای این مردم را ببوسم که ۴۱ سال است عقب نشینی نمی‌کنند و مقاومت کردند و با قدرت‌ها جنگیده‌اند.



وی افزود: انقلاب از ایام خداست و تمام قدرت‌ها آمدند تا انقلاب مردمی ما را بشکنند اما آنها شکسته شدند و ما نشدیم و خدا یار و یاور ما بوده است.











آیت الله جنتی


دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه امام را خدا یاری کرد، گفت: امت امام را خدا یاری کرد و وقتی خدا یاری کند هیچ قدرتی نمی‌تواند آنها را بشکند.



وی افزود: به کوری چشم دشمن ترامپ، آمریکا، انگلیس، آل سعود مردم ما چهل و یکمین سال پیروزی انقلابشان را جشن می‌گیرند.



جنتی با بیان اینکه ما ایستاده‌ایم و عقب نشینی نمی‌کنیم گفت: تحریم و جنگ علیه ما کردند و کشتند و هر شرارتی توانستند انجام دادند اما قدرت اسلام روز به روز بیشتر شد.



وی در پاسخ به سوالی در رابطه با ویژگی‌های حضور امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت:  امسال شرارت و رذالت آمریکا بیشتر شده است و از طرف دیگر معامله قرن را مطرح کرده تو فلسطین‌ را نابود کند. همچنین روز به روز تحریم و تهدید می‌کند که مردم ما بترسند و عقب نشینی کنند.



وی افزود: بر فشارهای اقتصادی را هم افزوده اما مردم ما می‌گویند می‌میریم اما ذلت نمی‌پذیریم.



دبیر شورای نگهبان در رابطه با انتخابات اظهار کرد: ما کار خود را کردیم و ای مردم عزیز شما هم کار خود را کنید.



وی افزود: کسانی را انتخاب کنید که طعم گرسنگی را چشیده باشند و درد مردم را بدانند و به داد فقرا برسند. وقتی به مجلس می‌روند به فکر جیبشان نباشند.



دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: کسانی که به فکر مردمشان و راستگو، راستگو و راستگو باشند را انتخاب کنید. اگر دیدید راست می‌گویند به آنها رای دهید و اگر  دیدید دروغ می‌گویند به آنها رای ندهید.



جنتی در ادامه در رابطه با موضوع رد صلاحیت‌ها و اعتراض برخی از گروه‌ها به آن گفت: کاری که کردیم در این مدت توانستیم ببینیم آن کسانی که قبلا در مجلس فاسد شده بودند کنارشان بزنیم و آنهایی که فاسد نشده بودند را نگه‌شان داریم. برای آینده هم هر کسی شکایت کرد به شکایتش رسیدگی کردیم و به آنها که رد شده بودند اعلام کردیم شکایتی دارید بکنید.



وی افزود: آمدند و نشستند و جواب حرف‌هایشان را شنیدند و دفاعیاتشان را کردند و رفتند.



دبیر شورای نگهبان در پایان خطاب به مردم تاکید کرد: ای  مردم به مردم راستگو، مومن و انقلابی رای دهید.



ظریف: بدون مردم هیچ هستیم



محمد جواد ظریف در حاشیه حضورش در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ما هرچه داریم از این مردم داریم، این مردم مهم‌ترین مبنای قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند. هرکس به مردم تکیه کند و هرکس امید و اعتمادش بعد از خدا به مردم ایران باشد، می‌تواند موفق باشد.












محمدجواد ظریف




 



وی افزود: موفقیت ما در تکیه به مردم است، حضرت امام فرمودند که مردم ولی نعمت ما هستند و این مساله نشان می‌دهد که ما بدون مردم هیچ هستیم و با مردم در برابر همه می‌توانیم مقاومت کنیم. کشورهای دنیا چهل و یک سال است که اشتباه کرده‌اند،  نفهمیدند و مردم ایران را نشناخته اند، چهل و یک سال است که منتظرند با فشارهای‌شان این مردم از انقلاب خود کنار بکشند.



وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: آنها دل خود را به بحث خانوادگی ما خوش کردند، آنها دل خود را به هر جار و جنجالی که بین برادران و خواهران در خانه اتفاق می افتد خوش کرده‌اند برای این‌که این آرزوی چهل و یک ساله خود را ادامه دهند.



رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه گفت: مردم در مراسم بزرگداشت شهید قهرمان ما سپهبد سلیمانی نشان دادند که درواقع با شخصی عهد بستند و برای فردی در خیابان آمدند که آمریکا آن را دشمن خود می دانست لذا آمریکایی‌ها باید از این مساله درس بگیرد. مراسم تشییع شهید سلیمانی یک رفراندوم عمومی بود تا اینکه به آمریکا اعلام کنند کسی که تروریست است آمریکا است.



 



کدخدایی: صحبت از تحریم و نیامدن‌ها را به دشمنان واگذار می‌کنیم



همچنین عباسعلی کدخدایی در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن 98 اظهار کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم که بررسی صلاحیت‌ها دقیق و بر اساس مستندات بوده است، از جهت تعداد داوطلبانی که صلاحیتشان تایید شده هم همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی به نظر ما افرادی را دارند و صحبت از تحریم و نیامدن‌ها را به دشمنان واگذار می‌کنیم.












عباسعلی کدخدایی




وی در خصوص تایید صلاحیت شده‌ها گفت: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر صلاحیتشان تایید شده است که امروز در اختیار فرمانداری‌ها قرار خواهد گرفت.



 



حسنیعلی امیری: دشمنان دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند



حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه مراسم ۲۲ بهمن اظهار کرد: اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اولا به خاطر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دستور شخص ترامپ اهمیت ویژه ای دارد.












بازدید حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور از خبرگزاری خانه ملت




 



امیری بیان کرد: دشمنان دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و نمی‌دانستند که سردار سلیمانی یکی از شخصیتهای محبوب است، لذا اهمیت امروز به دلیل اربعین شهادت سردار بزرگ اسلام قدردانی از آن بزرگوار است.



وی افزود:از طرف دیگر حضور امروز مردم به نوعی رد معامله قرن است؛ این معامله باطل است و هیچ اثار حقوقی نخواهد داشت.



 



مطهری: راهپیمایی ۲۲ بهمن ارتباطی با منتقد یا معترض بودن مردم ندارد



علی مطهری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم نسبت به سال‌های قبل پرشورتر و پرجمعیت‌تر است و علت آن هم چهلم شهید حاج قاسم سلیمانی است. مردم راهی که انتخاب کرده‌اند از ابتدا همین بوده است و آن را رها نخواهند کرد. به خاطر همین هر ساله مردم در این راهپیمایی شرکت می‌کنند تا با آرمان‌ها و آرزوها بیعت کنند.












علی مطهری




 



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اعتراض حق قانونی هر شهروند است. مردم باید به شکل مسالمت‌آمیز اعتراض خود را بیان کنند. این اعتراض می‌تواند در انتقاد از وضعیت سیاسی و اقتصادی باشد. راهپیمایی ۲۲ بهمن هر سال اما ارتباطی با منتقد یا معترض بودن مردم ندارد و مقوله‌ای جداست.



وی افزود: راهپیمایی وظیفه‌ای است که شهروندان انجام می‌دهند و می‌توانند در عین حال انتقاداتی به وضعیت داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 295360
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار