خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/05/18 - 10:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نجفی خوشرودی:

حضور ایران در اوراسیا به نفع کرملین است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کریدوراقتصادی همکاری های مشترک می تواند منجر به تجربیات خوبی در گشایش مشکلات اقتصادی شود.

علی نجفی خوشرودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: ایران و روسیه در تمام سطوح کلان روابط دوجانبه منطقه ای و بین المللی  مختلف دارای منافع مشترک و همگرایی هستند و باتوجه به معادلات کلان جهانی ، فاکتورها و عرصه های مختلفی برای همکاری های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی  بین تهران و مسکو وجود دارد



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: .مواضع سیاسی ایران و روسیه دارای شباهت های زیادی است و مرزهای مشترک و دشمن مشترک منجر به شکل گیری ارتباطات تنگاتنگی بین ایران و روسیه شده که در سفر رئیس جمهوری به آذربایجان و دیدار با ولادیمیرپوتین این موارد تثبیت شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کریدورهای حمل و نقلی، در زمینه انرژی و اقتصادی همکاری های مشترک می تواند منجر به تجربیات خوبی در گشایش مشکلات اقتصادی منجر شود.حضور ایران در بازارهای اوراسیا می تواند غربی ها را از اقتصاد کشورهای متحد روسیه حذف کند.



وی خاطرنشان کرد: تهران معتقد است که مسائل منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود و روسیه در این میان نقش مهمی برای تهران دارد. ایران و روسیه کشورهایی هستند که با اشتراک گذاری در تجربیات امنیتی می توانند به موفقیت های استراتژیک همانند جنگ با تروریست های تکفیری داعش دست پیدا کنند.



نجفی خوشرودی گفت: افزایش همگرایی و اشتراکات میان ایران و روسیه از طریق گروه دوستی پارلمانی اقدامی است که در دستور کار مجلس دهم شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.



پایان پیام/



 



 


  • کد خبر : 173042
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم