خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/12 - 10:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مافی با اشاره به فعالیت کمیسیون ماده 10 احزاب:

حذف احزاب کاغذی و تعریف توسعه سیاسی حزب طی 4 سال گذشته / احزاب به جایگاه قدرتمندی در کشور رسیده‌اند

عضو ناضر کمیسیون ماده 10 احزاب با اشاره به حذف احزاب کاغذی و شناسایی 118 حزب فعال، گفت: این کمیسیون طی 4سال گذشته ضمن تعریف توسعه سیاسی حزب و ارتباط با احزاب ملی و استانی توانسته احزاب را به جایگاه قدرتمند خود برساند.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به نقش احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: احزاب در فعالیت‌های سیاسی نقش موثری دارند، مهمترین فعالیت سیاسی هم در کشور انتخابات است لذا در این عرصه اثرگذاری خود را باید به رخ بکشند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز در این سال‌ها ضمن تلاش، توسعه سیاسی را برای احزاب تعریف کرده است. همچنین کمیسیون ماده 10 احزاب ضمن حذف احزاب کاغذی، حزب‌های فعال را شناسایی کرده و در راستای این راهبرد احزاب را ساماندهی کرده است.



وی یادآور شد: به موجب اقدامات انجام گرفته از مجموع 260 حزب امروز 118 حزب فعال احصاء شدند و حزب‌های کاغذی غیرفعال حذف شدند. با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم اکثر احزاب تشکیل جبهه دادند و خود را به کمیسیون ماده 10 احزاب معرفی کردند البته کاربرد این جبهه‌ها تنها در زمان انتخابات است.



مافی افزود: نمایندگان احزاب نیز طبق قانون با انتخاباتی که دبیران کل انجام دادند، به کمیسیون ماده 10 احزاب دعوت شدند لذا یک دبیر کل حزب استانی و یک دبیر کل حزب ملی در جلسات کمیسیون ماده 10 احزاب شرکت می‌کنند و ناظر هستند. از سوی دیگر این افراد رابط بین کمیسیون و احزاب هستند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون ماده 10 احزاب را در چهار سال گذشته فعال، قانونمند و موثر و پیش رو در فعالیت‌های سیاسی و حزبی کردیم. امیدواریم با انتخابات مجلس این تاثیر را در رفتار احزاب و تاثیرگذاری بر انتخابات مجلس مشاهده کنیم.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس دهم، گفت: در این دوره از انتخابات شاهد فعالیت چشم‌گیر احزاب خواهیم بود زیرا حزب‌ها متوجه اثرگذاری خود شدند و می‌دانند در چارچوب مشخص باید فعالیت خود را پیش ببرند تا به نتیجه برسند. کمیسیون ماده 10 احزاب در راستای تقویت احزاب توانسته آنها را به جایگاه قدرتمندی در کشور برساند./



پایان پیام

  • کد خبر : 294938
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار